Lidl lanceert Sinterklaas-campagne met hulp sint Dylan Haegens
Supermarktketen Lidl start de feestdagen met een crossmediale Sinterklaas-campagne, waarin “het allerleukste én goedkoopste speelgoed van Nederland” centraal staat. Onder leiding van een team hulp sinterklazen – waaronder “Sintfluencer” Dylan Haegens – zet Lidl in op een creatief campagneconcept om het grote speelgoedaanbod op een verrassende manier te promoten.
Lidl Nederland positioneert zich tijdens Sinterklaas als dé bestemming voor betaalbaar speelgoed van topmerken, zoals Lego, Paw Patrol, Barbie en Marvel. Het speelgoed ligt sinds 23 oktober in de winkels, met steeds nieuwe producten die tot aan het Sinterklaasfeest in de schappen verschijnen. Laura Klaver, Head of Marketing bij Lidl Nederland: “Veel mensen denken bij speelgoed niet direct aan Lidl. En al helemaal niet aan pakjesavondwaardig speelgoed van grote merken. Daarom pakken we nu groots uit met een campagne die benadrukt dat ook dit soort speelgoed bij Lidl tegen de scherpste prijs te vinden is. In de winkel én online.”
Social content met hulp sinterklazen en “Sintfluencer” Dylan Haegens
In de tv-commercial en online video’s helpen hulpsinterklazen, waaronder Dylan Haegens als “Sintfluencer,” Sinterklaas bij Lidl speelgoed in te slaan. Op social media verschijnen meerdere korte video’s, zowel paid als organisch, waarin Haegens op humoristische wijze het speelgoed promoot. En op zijn eigen YouTube-kanaal lanceert hij in samenwerking met Lidl een video, waarin hij de “Top 10 sinterklaasirritaties” bespreekt. Ook is hij met zijn top 10 speelgoedfavorieten te vinden in het Lidl Speelgoedboek.
Bekijk de 5 Sint-tips van Dylan Haegens hier.
Aldwin van Pareren, oprichter van OnSocial (onderdeel van Alfred) licht de keuze voor Haegens toe: “De kinderen die met dit speelgoed spelen, vind je vooral op TikTok en YouTube. Hun ouders daarnaast ook op Instagram. Dylan Haegens heeft letterlijk miljoenen volgers. Hij is veelzijdig en bereikt met zijn content miljoenen kinderen en hun ouders; waaronder veel Gen Z’ers die vroeger zelf ook naar Dylan keken. Hij verbindt dus letterlijk generaties.”
Campagne-uitrol in november
De Sinterklaas-campagne van Lidl is al van start gegaan met o.a. een uitgebreid speelgoedboek. Reclamebureau Alfred ontwierp binnen de 360°-campagne ook speciaal cadeaupapier als bindend element voor alle communicatiematerialen. Vanaf dinsdag 12 november breidt het zich verder uit via alle andere kanalen, te beginnen met het Instagram-kanaal van Dylan Hagens en Lidl. De YouTube-video van Dylan Haegens gaat op zondag 17 november live, waarna verschillende korte social video’s in de loop van november verschijnen. Deze content houdt de feestelijke aandacht vast en versterkt de zichtbaarheid van de campagne gedurende de drukke sinterklaasperiode.
Credits
Klant: Lidl Nederland
Verantwoordelijk bij Lidl: Laura Klaver, Cato Sampers, Dianne Kooij- van der Sloot, Marlot Langendonk
Bureau(s): Alfred, Freddy, OnSocial
Strategie: Edward van de Ridder, Zaid El Ouardani
Account: Marleen Delisse, Francis van Teeffelen, Jochem Bron
Creatie: Jeroen van de Sande (ECD), Rogier Mahieu (ECD), Janne van Hees, Vera Huizinga, Aldwin van Pareren, Paul van Uden, Martijn van Sambeek
Agency producer: Charlotte Kempers, Sasja van Nie, Sanne Groot
Productiemaatschappij: Suikerdepôt & Jeroen de Wit (Vlimse)
Regisseur: Werner Damen
Producer: Paul Harting
Sounddesign: TopFormat
Media: Zigt Media