Lidl lanceert social campagne na succes huismerk-koffie Bellarom

Lidl lanceert social campagne na succes huismerk-koffie Bellarom

11-11-2025 (11:35) - Campagnes

Uit onderzoek van Q&A Retail blijkt dat huismerkkoffie (40%) net zo vaak gekocht wordt als duurdere merkkoffie (41%). Nederland kiest massaal voor betaalbare kwaliteit. Lidl onderstreept dit succes met een nieuwe social campagne, nadat hun huismerk-koffie Bellarom door het AD als beste is getest.

De meerderheid van de respondenten (56%) vindt dat goede koffie een basisrecht is, net zoals brood of groenten. Maar 93% van de Nederlanders heeft gevoel dat koffie iets, of veel duurder is geworden vergeleken met vorig jaar. Toch is het koopgedrag rond koffie niet veel verandert, 87% koopt nog net zoveel koffie als een jaar geleden. 

Betaalbaar alternatief

De prijs van koffie blijft stijgen, hierdoor kiezen Nederlanders steeds vaker voor goede, betaalbare alternatieven. Eerder dit jaar waren de schappen van de A-merken zelfs helemaal leeg, na een prijzenstrijd tussen supermarkten en producenten. Deze uitkomsten zijn dan ook geen toeval, maar bevestigen een trend waarin consumenten bewuster omgaan met hun dagelijks kop koffie.

Huismerkkoffie wordt net zo goed gewaardeerd als merkkoffie. Het huismerk-koffie Bellarom van de Lidl is door het AD als beste getest, blijkt uit smaaktesten. "Dat Bellarom als beste wordt beoordeeld, laat zien dat goede koffie én een eerlijke prijs prima samengaan", aldus Laura Klaver, Senior Manager Marketing bij Lidl Nederland.

Lidl heeft om dit succes te betonen een social campagne gelanceert, waar Bellarom centraal staat. De video toont twee oudere dames tijdens hun vaste koffiemoment en speelt met nostalgie, zelfspot en moderne timing. De film doorbreekt clichés over leeftijd, gewoontes en merken. 

Bekijk de campagne video hier.