Lipton Ice Tea is redder in nood bij zomerergernissen

Lipton Ice Tea is redder in nood bij zomerergernissen

13-06-2024 (15:54) - Campagnes

Lipton Ice Tea is in aantocht om de zomer te redden met hun "Save Our Summer (SOS)"-campagne.

De Europese campagne lanceert op 15 juni en is gemaakt door adam&eveDDB voor het merk, in samenwerking met Designbridge & Partners en OMD.

De campagne draait om een SOS Squad van Lipton die in hun felgele uniformen klaarstaan om kleine zomerse ongemakken weg te nemen en alleen het plezier over te laten. In vijf verschillende commercials die door heel Europa worden uitgezonden, komt de SOS Squad van Lipton in actie om werknemers en strandgangers te redden van veelvoorkomende zomerproblemen, met humoristische en over-the-top oplossingen.

Redders in nood

Of het nu gaat om het aantrekken van een haaienkostuum om de menigte uit het zwembad te verdrijven, het installeren van een gigantische ventilator om een klein stukje zand van iemands been te blazen, de sproeiers op het werk aanzetten of een mantel gemaakt van gesneden brood aantrekken om als lokvogel voor duiven te dienen, het Lipton-team is er om alles beter te maken.

Het themalied van de squad is een remix van de iconische hit uit de jaren '90 ‘Ice Ice Baby’. De SOS Squad zal ook door heel Europa flessen Lipton Ice Tea met een SOS-thema uitdelen. De verpakkingen promoten "zomerreddende" beloningen en prijzen die je kunt winnen met Lipton.

De SOS-campagne duikt op in tv-reclame, via content van creators, bij sampling-evenementen en bij festivalervaringen. Naast tv- en online films zal de campagne Snapchat-filters, TikTok-activeringen, weersafhankelijke outdoor- en digitale advertenties, sampling-activeringen, in-store en on-pack marketing omvatten.

Mark Shanley, Creative Director bij adam&eveDDB, zei: "Het is een gedurfde afwijking van eerder werk voor Lipton Ice Tea, dat een meer geïdealiseerde versie van de zomer weergaf. Laten we eerlijk zijn, sommige delen van de zomer zijn vervelend, en door humor te gebruiken om de lastigere waarheden van het seizoen onder ogen te zien, houden we de zomerse geest van Lipton Ice Tea levendig terwijl we een meer memorabele kijk bieden op een geliefd zomerdrankje."

Cathy Graham-Kidd, Marketing Director, zei: "Na een lange koude winter willen we allemaal dat de zomer perfect is - en toch zijn het vaak de kleine dingen die in de weg staan! Dus, Lipton Ice Tea is klaar, bereid en in staat om je zomer te redden van dorst-noodgevallen - en vele andere zomerse ergernissen - op elke mogelijke manier. In feite geldt: hoe bizarder en over-the-top de oplossing, hoe beter. De toon van deze campagne is speels, brutaal en vermakelijk – en we zijn enthousiast om samen te werken met content creators en entertainers om het hyperrelevant te maken binnen onze markten."

Lipton is een joint venture tussen Pepsi en Unilever.

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.