L’Oréal Paris lanceert purpose-campagne om zelfliefde van vrouwen te vieren

L’Oréal Paris lanceert purpose-campagne om zelfliefde van vrouwen te vieren

02-06-2025 (16:48) - Campagnes

De nieuwe campagne van L’Oréal Paris moedigt Gen Z vrouwen aan om positiever naar zichzelf te kijken. Aanleiding is een onderzoek dat het cosmeticamerk liet uitvoeren onder 1500 jonge Nederlandse en Belgische vrouwen tussen de 16 en 29 jaar, waaruit blijkt dat slechts 1 op de 5 jonge vrouwen zichzelf regelmatig een compliment geeft.

Onder het motto ‘Ik ben het waard’, een doorvertaling van het iconische ‘Because you’re worth it’, roept L’Oréal Paris vrouwen op om hun eigenwaarde te vieren. Positief zijn over jezelf blijkt namelijk voor veel vrouwen lastig: slechts 21% van de vrouwen tussen 16 en 29 jaar zegt regelmatig iets positiefs over zichzelf, terwijl 60% dit juist vaker zou willen doen.

Onderdeel van de campagne is een pop-up, die langs verschillende steden in Nederland en België reist. Deze ging afgelopen weekend succesvol van start. Bezoekers van de pop-up worden onder begeleiding van een positiviteitscoach aangemoedigd om stil te staan bij de vraag: wat betekent 'het' waard zijn voor jou? Vervolgens kunnen ze bij de self-worth checkout de woorden ‘Ik ben het waard’ hardop uitspreken, om als beloning een gratis product naar keuze te krijgen.

Zelfvertrouwen als basis van schoonheid

"Een compliment aan jezelf geven lijkt misschien klein, maar het kan een groot verschil maken. Toch blijft het voor veel vrouwen makkelijker gezegd dan gedaan", zegt Silvana Oudshoorn Hoekstra, CDO Consumer Product Division bij L’Oréal Benelux. "Al meer dan 50 jaar herinneren we vrouwen eraan dat ze het waard zijn en die boodschap is vandaag nog even relevant. Zelfvertrouwen is de basis van schoonheid en met deze campagne helpen we vrouwen om daar weer even bewust bij stil te staan."

De pop-up gaat nog langs de Stadsfeestzaal in Antwerpen op 6 en 7 juni, De Markt in Den Bosch op 19 juni en het Van Heekplein in Enschede op 20 juni. Ga naar loreal-paris.nl/lesson-of-worth voor meer informatie.

Credits

Opdrachtgever: L’Oréal Paris
Bureau: ACE PR
PR Nederland: ACE PR
PR België: UPR
Mediabureau: OMD
Influencerbureau: Scooperz
Productiemaatschappij: Tasty Lemon