Lowlands-gangers waanden zich in dromenland dankzij IKEA
Voor bezoekers van Lowlands die behoefte hadden aan ontspanning tussen al het feestgedruis, had IKEA dit jaar de perfecte oplossing: Drömland, ontwikkeld in samenwerking met social first agency Home.
Bij binnenkomst in IKEA Drömland kreeg je een comfortabel kussen, noise-canceling headphones en ging je liggen op een van de IKEA matrassen, waarna je onder audio en visuele begeleiding 10 minuten het dutje van je dromen beleefde. Of het nu ging om een kort dutje of een ontspannen pauze tussen de acts door, Drömland nodigde festivalgangers uit om te genieten van een moment van totale ontspanning.
“We zijn altijd bereikbaar, staan altijd in contact met de rest van de wereld, krijgen constant prikkels. Kortom, onze levens zijn druk. Hierdoor hechten we steeds meer waarde aan rust. IKEA is al jaren dé plek voor alles voor de beste slaapervaring. Nu dus ook voor Lowlands. Bij Lowlands draait alles om plezier hebben met vrienden en jezelf verliezen in de ervaring. Maar even ontspannen is net zo belangrijk als feesten. Met IKEA Drömland hebben we een ruimte gecreëerd waar bezoekers konden ontsnappen aan de drukte om zich op te laden om weer verder te gaan", aldus Guy Lokhoff, oprichter en creative director van Home.
In Fonk #400 lees je meer over deze 'slaapverwekkende' activatie, inclusief een interview met Carolien Hulstman, Country Marketing Manager van IKEA Nederland.
Credits
Strategie & concept: Home Agency
Art direction: Buro Hobo
Productie: All Day Productions
360 Dome Content:
Design & Direction: Woodwork Amsterdam
Music & Sound Design: THNDR