Makro wil positie verstevigen met nieuwe mediacampagne
Makro Nederland lanceerde op donderdag 16 november een nieuwe, grootschalige campagne: ‘De Beuk Erin’. De camapgne draait om het nieuwe ambassadeurschap van Ramon Beuk - horeca-ondernemer, televisie-chefkok en auteur van diverse kookboeken.
'De Beuk Erin' moet Makro’s positie verstevigen als meest voordelige groothandel van Nederland. In de campagne, die met name online te zien zal zijn, koopt Ramon Beuk als slimme ondernemer in bij Makro. De campagneboodschap draagt bij aan de versterkte prijspropositie van de groothandel. Die draait om vaste lage prijzen, bulkbeloning en scherpe acties.
Relevantie vergroten
Andries Govaert, CEO van Makro Nederland: “We hebben de afgelopen tijd grote stappen gezet om de relevantie bij de horeca-ondernemer te vergroten. Dat doen we onder andere door ons (vers) assortiment aan te passen, onze webshop te lanceren en onze bezorgservice te professionaliseren. Met deze campagne onderstrepen we deze stappen en richten we het vizier nog duidelijker op de toekomst, met een scherpe focus op horeca. Ondernemend Nederland moet weer weten waarvoor het naar de Makro komt: hoge volumes voor lage prijzen.
Anderhalf jaar geleden zette het bedrijf een nieuwe koers in die erop gericht is om Makro de meest voordelige groothandel voor ondernemend Nederland te maken.