McDonald's daagt gasten uit met Meatless campagne
Vanaf dinsdag 5 september breidt McDonald’s haar Meatless-assortiment verder uit.
Met 4 nieuwe Meatless producten: de McPlant Steakhouse, Veggie Nuggets, Meatless McKroket gemaakt van jackfruit en de Veggie Chicken Honey Mustard Salad, worden gasten uitgenodigd om te kiezen voor nieuwe, smaakvolle opties zonder vlees. De McDonald’s-bezoeker bestelt vaak routinematig. De “inner-struggle” tussen kiezen voor oud-en-vertrouwd of toch een nieuwe optie staat in deze campagne dan ook centraal.
Ieder wat wils
Met de lancering van de nieuwe Meatless-producten wil McDonald’s aantonen dat zij een bestemming is voor zowel de vleesliefhebber als de flexitariër en de vegetariër. De missie? Gewoontes doorbreken en daarbij niet hoeven inleveren op die onmiskenbare McDonald's smaak. Door het assortiment te verruimen en deals aan te bieden, kunnen gasten meer variëren in hun bestellingen. Met deze aanpak wil McDonald's benadrukken dat er ruimte is om eens iets nieuws te proberen. Daarnaast heeft McDonald’s haar campagnebudgetten zo ingericht dat er meer aandacht is voor plantaardige producten en krijgen gasten op de menuborden altijd eerst kip en vegetarisch te zien, en daarna pas rundvlees.
Meatless McKroket Event
Voorafgaand aan de nieuwe campagne organiseerde McDonald's een Meatless McKroket-event voor die-hard fans van de McKroket om de nieuwe receptuur te proeven, de fans kregen uitgebreid de tijd om hun mening te geven over het product. Achteraf kregen de deelnemers te horen dat ze genoten hadden van de Meatless McKroket. Vanaf 5 september krijgt heel Nederland de kans om de tijdelijke Meatless McKroket te proeven.
Inner-struggle-campagne
Herkenbaar voor veel McDonald’s gasten is de zogeheten “inner-struggle”, waarbij er geschipperd wordt tussen oude, vertrouwde keuzes of iets spannends en nieuws proberen. Met een negen weken durende campagne speelt McDonald's in op dit onderwerp en wil McDonald's haar gasten uitdagen tóch eens voor die andere, Meatless, keuze te gaan. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creative agency TBWA\NEBOKO.