
McDonald’s zet een beetje extra liefde op het menu
Deze zomer zet McDonald’s een beetje liefde op het menu met de nieuwe campagne ‘Summer of Love’, ontwikkeld samen met TBWA\NEBOKO. In een tijd waarin de wereld vraagt om wat meer lief zijn voor elkaar, wil McDonald’s gasten herinneren aan de kracht van een simpel gebaar: iets delen, een glimlach of gewoon wat extra liefde, zoals één extra McNugget.
McDonald’s en de zomer horen natuurlijk bij elkaar. Het is het seizoen om even lekker onbezorgd te genieten. En daar hebben we dit jaar misschien wel meer behoefte aan dan ooit. Daarom heeft de zomercampagne dit jaar een nieuw thema: de ‘Summer of Love’. Volgens Stijn Mentrop, CMO bij McDonald’s Nederland, is dat geen toeval:
“Nu het nieuws ons dagelijks overspoelt met negativiteit, hebben we meer dan ooit behoefte aan een beetje liefde, en aan lief zijn voor elkaar. Met de Summer of Love willen we dat gevoel van onbezorgd samenzijn activeren en Nederland uitnodigen dat bij ons te vieren.”
De ‘Summer of Love’ als thema komt overal in terug. Gasten worden deze zomer verwelkomd in restaurants vol vrolijke raamstickers, kleurrijke crewkleding en opvallende POP-aankleding. En met één extra Chicken McNugget bij een portie van negen. Zo maakt McDonald’s delen makkelijker: want 10 McNuggets delen, gaat toch net iets beter dan 9.
Een Grumpy Love Story
De campagne trapt af met een nieuwe merkfilm: de ‘Grumpy Love Story’. In deze film maken we kennis met een knorrig monster dat zijn dag duidelijk niet heeft. Totdat hij onverwacht liefde en de laatste Chicken McNugget krijgt van een meisje dat wél oog heeft voor wie hij echt is.
Erik Falke, Executive Creative Director TBWA\NEBOKO: “Met de zomercampagne van McDonald’s hebben we de laatste jaren een echte traditie neergezet van feel good menselijke verhaaltjes. De uitdaging dit jaar was om datzelfde gevoel opnieuw tot leven te brengen, alleen nu met een groot harig monster bij wie het allemaal een beetje tegen zit”
Deze film vormt het hart van de campagne en wordt ondersteund door social-first content, opvallende out-of-home-uitingen met liefdevolle food close-ups, en hartverwarmende liefdesverklaringen door het hele land.