Mediq laat het belang van aandacht in de zorg zien
Mediq, leverancier van medische hulpmiddelen en innovatieve zorgoplossingen, lanceert haar nieuwe campagne ‘Aandacht doet wat met je’.
Of je nou een patiënt bent die graag gezien wil worden of een zorgprofessional die mensen wil helpen. Geef iemand aandacht en er gebeurt iets geweldigs: mensen ontluiken, bloeien op, voelen zich gezien en gewaardeerd. Maar ook voor het herstel is aandacht belangrijk. Daarom zet Mediq met deze campagne aandacht centraal.
De campagne is mede gebaseerd op onderzoek onder 505 zorgprofessionals in Nederland. Uit dit onderzoek blijkt dat 37 procent van de zorgprofessionals, die direct met patiënten werkt, onvoldoende aandacht kan geven aan zijn of haar patiënten. Dit terwijl het geven van aandacht van grote invloed is op de gezondheid van een patiënt én op het werkgeluk van de zorgprofessional. Meer personeel, minder administratieve lasten én digitale zorgoplossingen werden in het onderzoek benoemd als mogelijke oplossingen.
“De personeelsproblemen in de zorg kunnen we niet oplossen, maar we kunnen er met onze innovatieve zorgoplossingen, eenvoudige bestelsystemen en afgewogen productassortiment wel voor zorgen dat het werk voor de zorgprofessional eenvoudiger wordt, zodat er tijd overblijft. Tijd die weer besteed kan worden aan de patiënt of cliënt”, zegt Ragna Ouwerkerk, Head of Marketing bij Mediq. “Het doel van de campagne is om de mens achter de zorg te laten zien en het belang van aandacht zichtbaar te maken. In deze drukke tijden en de krapte op de arbeidsmarkt, beseffen we ons soms onvoldoende wat aandacht voor invloed op iemand kan hebben.”
inhoudelijke interviews
De digitale campagne loopt van 24 april tot en met 12 juni en bestaat uit een mix van online- advertenties over de zorgoplossingen van Mediq, video’s, onderzoek over het belang van aandacht en inhoudelijke interviews met onder anderen Stefan van der Stigchel, Hoogleraar Cognitieve Psychologie verbonden aan de Universiteit van Utrecht én expert op het gebied van aandacht. De campagne is een verdieping op de ‘Meer mens-campagne’ die de zorgaanbieder ruim twee jaar geleden heeft gelanceerd.
De basis van de campagne is bedacht door Havas+Lemz en de doorontwikkeling is een samenwerking tussen Creative agency Shoq, digital marketingbureau Traffic Builders (beide onderdeel van Unbound Group) en Mediq.
Michiel Cox, Strategy Director bij Havas+Lemz: “Mediq is een mooi voorbeeld van een krachtig merk dat aandacht tot het hart van de organisatie heeft gemaakt. Mediq kan daarmee op verschillende niveaus betekenisvolle invulling geven aan de relatie met de zorgprofessional en patiënt. We zijn trots dat we samen met Mediq een strategisch en creatief fundament hebben gelegd voor meer aandacht voor en in de zorg.”
Bekijk de vier verschillende films hier.