Met ‘Hoe was jullie dag?’ zet Honig het rommelige, gezellige gezinsleven op tafel

Met ‘Hoe was jullie dag?’ zet Honig het rommelige, gezellige gezinsleven op tafel

02-06-2025 (16:27) - Campagnes

Na vijf jaar is Honig terug met een nieuwe campagne. In samenwerking met Aanstekelijk creative agency ontwikkelde de Nederlandse smaakmaker de campagne ‘hoe was jullie dag?’, die laat zien hoe het er thuis écht aan toe gaat aan de eettafel.

'Hoe was jullie dag?' De enige vraag die er echt toe doet wordt dagelijks in miljoenen huishoudens aan de eettafel gesteld. Uit een eerder verschenen onderzoek onder 200 respondenten (uitgevoerd door Honig) blijkt dat 93.4% van de respondenten het belangrijk vindt om met het gezin samen te eten en dit ook als een moment van verbinding te zien.

En dat komt goed uit, want met de maaltijdpakketten van Honig ontmoet je elkaar écht even tussen 18.00 en 19.00, zo luidt de boodschap. Meer gemak, rust en tijd voor die ene belangrijke vraag. "Het moment waarop je eindelijk aan tafel zit en vraagt: ‘hoe was jullie dag?’ is voor ons hét hoogtepunt van de dag. Precies dat gevoel wilden we vangen", zegt Neal Kok, regisseur, creative en mede-eigenaar Aanstekelijk Creative Agency.

Vergeet perfecte gezinnen

Wraps veranderen in speelgoed met hoogstwaarschijnlijk meer eten op de grond dan in de mond. Vergeet de perfecte gezinnen zoals we die kennen vanuit de reclames, dit is een ode aan de échte eettafel. “Alles wat je ziet komt dan ook voort uit onze eigen ervaringen. Zo werkten we met kinderen uit de buurt, aangevuld met acteurs, en hebben we met een topteam het gevoel van ‘hoe was jullie dag?’ echt tot leven gebracht", aldus Kok.

Joyce Engels, Brand Manager Honig: "Ik ben blij dat we weer kunnen laten zien waar Honig voor staat. Dat we al zo lang bijdragen aan meer rust en gemak in miljoenen huishoudens is mooi, maar wetende dat we ook een stukje tijd faciliteren waarin gezinnen echt met elkaar verbinden is voor het team en mijzelf fantastisch."

Credits

Klant: KraftHeinz
Brand Honig: Joyce Engels, Laurens Noten en Idil Ozsari
Creatief bureau en productiehuis: Aanstekelijk
Creatie: Neal Kok en Djordy van Etten
Regie: Neal Kok
Productie: Malou Voskuilen
Post-productie: Bas Burggraaff
Dop: Richard Spierings
Fotografie: Kris Pouw
PR: PRSSKD