Mobiel.nl schudt slapende abonnementen wakker met nieuwe positionering

Mobiel.nl schudt slapende abonnementen wakker met nieuwe positionering

27-01-2025 (12:09) - Campagnes

Zes op de tien mobiele abonnementen in Nederland zijn zogenoemde 'slapende contracten', blijkt uit onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Dit zijn contracten waarvan de looptijd is afgelopen, waardoor veel Nederlanders onnodig te veel betalen. Met een nieuwe meerjarige positioneringscampagne, ontwikkeld door KesselsKramer, schudt Mobiel.nl consumenten wakker om zelf te bepalen welk abonnement écht bij hen past. 

Uit eigen onderzoek van Mobiel.nl kwam deze trend al eerder naar voren. Consumenten blijven vaak in hun oude gewoontes hangen of weten simpelweg niet dat ze kunnen besparen door een ander type abonnement te kiezen. Met de campagneboodschap 'Laat je niet langer in slaap sussen' in een visuele wereld vol slapende mensen en wandelende bedden, roept Mobiel.nl op om eenvoudig de regie te nemen over je abonnement via Mobiel.nl.

Lucas van Reeken, Directeur Mobiel.nl: "Van jong tot oud turen we gemiddeld meer dan 2 uur per dag naar onze telefoon, maar als het over ons telefoonabonnement gaat, sluiten we onze ogen. Dat is zonde."

Eerste werk

De campagne draait het hele jaar door op verschillende kanalen, waaronder tv, bioscopen, sociale media, display-advertenties en buitenreclame (OOH). Het is het eerste werk onder de nieuwe positionering van Mobiel.nl, waarin de focus ligt op het teruggeven van regie aan de consument.

Rens de Jonge, Creatief Directeur KesselsKramer: "Met ‘Dat bepaal je zelf wel, op Mobiel.nl’ willen we de komende jaren opvallendheden, scheefgroei of andere thema’s binnen de telecom aanstippen, om iedereen te laten zien dat je dat soort dingen ook prima zelf kan bepalen, op Mobiel.nl."