Mountain Design doet Zonnatura

09-07-2009 (09:27) - Campagnes

Smaak, gezondheid en authenticiteit in food is sterk aan het toenemen. Zonnatura wil binnen deze context zijn relevantie en voorkeur vergroten. Mede daarom heeft Zonnatura aan Mountain Design gevraagd een nieuw verpakkingsontwerp te ontwikkelen voor Zonnatura Zonnefruit. De range bestaat uit de smaken: Aardbei, Kersen, Abrikoos en Woudvruchten. Het nieuwe design moest ‘van nature lekkerder’ communiceren in de stijl die past bij deze tijd. Ook moest het nieuwe design de consument nog meer overtuigen van de goede kwaliteit van Zonnatura.

Het creatieve concept van Zonnatura Zonnefruit is vooral gebaseerd op een zonnig en landelijke gevoel, om zo uit te stralen dat Zonnatura Zonnefruit alleen gemaakt is van natuurlijke en pure ingrediënten. Met behulp van heldere fotografie en gebruik van het grafisch ontwerp, laat de verpakking zien dat het product gemaakt is van 100% fruit, alsof het vers van het land komt en op de tafel is gelegd. Het merk Zonnatura wil trotsheid uitstralen door de prominente plaats van het logo en het gebruik van de kleur geel als tweede communicatie laag.

Opdrachtgever:
Wessanen Nederland
Merk: Zonnatura
Bureau: Mountain Design
Account: Judith de Koning
Creatie: Maurice Ajanaku en Arno Moolenaar