N=5 achter nieuwe campagne voor De Financieringsgids

N=5 achter nieuwe campagne voor De Financieringsgids

24-07-2025 (12:56) - Campagnes

Na de succesvolle introductiecampagne van De FinancieringsGids in 2024, lanceren KVK, het Ministerie van Economische Zaken, de Stichting MKB Financiering, de Nederlandse Vereniging van Banken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland een vervolgcampagne.

De FinancieringsGids is hét platform dat ondernemers helpt de weg naar passende financiering te vinden. De gids schept duidelijkheid in de steeds onoverzichtelijker wordende financieringswereld. De introductiecampagne positioneerde de FinancieringsGids dan ook als een soort ‘financiële Lonely Planet’, onder het thema 'Met de FinancieringsGids vind je de weg in financieringsland'. Deze campagne won onlangs een SAN Accent.

Focus op financieringsmogelijkheden

Na het vergroten van de algemene bekendheid van de gids, toont het vervolg van de campagne welke financieringsvormen er allemaal beschikbaar zijn. Er bestaan meer financieringsmogelijkheden dan ondernemers vaak beseffen - het gaat erom de juiste route te kennen.

Arnout Robbe, creative director bij N=5: "In de eerste campagne introduceerden we de FinancieringGids middels het virtuele Financieringsland. Nu trekken we met ondernemers verder het land in. Hun zoektocht naar de juiste financiering vormt de basis. In korte reisvlogs nemen ze je mee langs de financiële bezienswaardigheden."

De campagne richt zich op meer bewustwording en verdere verdieping; welke specifieke financieringsvormen zijn er en wat past bij jouw onderneming? Ondernemers worden geholpen om concreet vervolgstappen te zetten met onder andere de online keuzehulp, gratis adviesgesprekken en toegankelijke informatie.  

Uitrol campagne

De campagne bouwt het vertrouwde Financieringsland-concept verder uit met social formats en branded content. De campagne wordt de komende maanden zichtbaar via onder meer video's, radio, online media, socials en de eigen KVK-kanalen.

Credits

Klant: Willemijn Manshanden-Bots, Marit Maarsman, Sharini Ramautar, Arnout Dijksman, Guido Lieftink
Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie: Thomas Rosenkamp, Bastiaan Weers
Account: Karijn van den Bossche
Agency producer: Ava Rijken, Anna Bosscher
Regie: Philip & Hugo
DOP: Tim Kerbosch
Producer: Bo Polak, Jaap Hermans
Sound: Klevr Sound
Grading: De Grot – Joppo
VFX: Nils Gerbens en Joost Gulien
Voiceover: Paul Haenen