Na meeuwen en eekhoorn stelen alpaca’s show in Allianz Direct-campagne

Na meeuwen en eekhoorn stelen alpaca’s show in Allianz Direct-campagne

18-04-2025 (12:14) - Campagnes

Een ongeluk zit in een klein hoekje, vaak op het moment dat je het het minst verwacht. Dat overkomt ook de hoofdpersonen in de nieuwste campagne van Allianz Direct en Alfred, maar dankzij de verzekeraar zijn ze zo weer op weg.

In de film rijdt een jong stel langs een weiland met alpaca’s. Geïnspireerd door het perfecte Instagram-moment stappen ze enthousiast uit om een selfie te maken met de dieren. Maar in al hun enthousiasme vergeten ze één belangrijk detail: de handrem. Zo haakt de campagne in op de ongelukjes die kunnen gebeuren tijdens het maken van een selfie.

Alpaca’s stelen de show

Na succesvolle campagnes met onder andere een drietal baldadige meeuwen en een brutale eekhoorn, zijn het dit keer twee nieuwsgierige alpaca’s die de aandacht trekken. Zij raken, net als de eigenaars van de auto, behoorlijk in de stress door de schade die hen overkomt. Maar dat blijkt absoluut niet nodig. "Schade is altijd vervelend, ook door het gedoe daarna. We willen mensen op een luchtige manier laten zien dat Allianz Direct al je schade snel en makkelijk regelt,” vertelt een woordvoerder van Allianz Direct.

Woon- en reisverzekering

De video’s met de alpaca's zijn ontwikkeld voor tv en online. Naast de autoverzekeringen is er in aanvullende video’s ook aandacht voor andere Allianz Direct-verzekeringen, namelijk de woon- en reisverzekering. Daarmee komt de hoofdboodschap 'Als je meerdere verzekeringen afsluit bij Allianz Direct, dan krijg je direct extra korting', duidelijk naar voren.

Nieuwe propositie

De nieuwe campagne markeert ook een verschuiving in de merkstrategie van Allianz Direct. Waar eerder de nadruk lag op slim verzekeren, staan nu gemak en snelheid voorop. Met de nieuwe merkpropositie 'Makkelijk & snel' wil Allianz Direct laten zien dat verzekeren eenvoudig en direct online geregeld kan worden.