Nationale-Nederlanden brengt Nederland in beweging met nieuwe campagne
Nationale-Nederlanden (onderdeel van NN Group) is al sinds 2015 actief als sponsor van hardlopen. Waar de focus tot op heden primair op de gevorderde hardloper lag, wil Nationale-Nederlanden (NN) nu ook de beginnende hardloper in beweging brengen. Een nieuwe campagne, een samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Atletiek Unie (KNAU) en het nieuwe titelsponsorschap van de Dam tot Damloop, één van de bekendste hardloopevenementen van Nederland, moeten hier een belangrijke rol in gaan spelen.
In de campagne zien we de vader dochter uit de zorgverzekering van Nationale-Nederlanden uit 2023 weer terug. Vader Brian heeft de afgelopen maanden getraind en maakt zich klaar om mee te doen aan de NN Marathon Rotterdam. De enthousiaste aanmoedigingen van zijn dochter zet een ‘lopend vuurtje’ van support in gang dat zich rap langs de route verspreidt en Brian over de finish helpt. Zelfs fanatiek hardloper en oud-wereldkampioen schaatsen Erben Wennemars (en ambassadeur hardlopen bij NN Group) doet een duit in het zakje. Daarnaast is er een glansrol weggelegd voor Lee Towers die met zijn ‘You’ll never walk alone’ samenvat waar het om gaat: met de juiste support kom je verder.
De campagne werd geschoten tijdens de laatste editie van de NN Marathon Rotterdam, waar Lee Towers na 30 keer live optreden afscheid nam. Naast de tv-commercial bestaat de campagne, die van 22 april tot eind mei loopt, uit online video, digital audio, social media, display en een stevige contentlaag.
NN Running Coach
NN biedt, naast reeds bestaande diensten zoals het Fit Pakket bij de zorgverzekering, nu ook direct concrete support met de introductie van de NN Running Coach. Deze persoonlijke digitale coach op hardlopen.nl is het eerste wapenfeit van een nieuwe samenwerking tussen de Atletiekunie en NN. De samenwerking moet beginnende hardlopers helpen om op een persoonlijke en verantwoorde manier met de sport, die jaarlijks sterk groeit in populariteit, te starten en actief te blijven. De introductie van de NN Running Coach sluit naadloos aan bij de missie van beide partijen om zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen en houden.
NN Dam tot Damloop
Met 46.000 deelnemers is de Dam tot Damloop één van de grootste en meest bekende sportevenementen van Nederland. “Met onder andere de NN Marathon Rotterdam en de NN CPC Loop Den Haag bedienen we veel gevorderde lopers. De kortere afstanden (5 en 10 Engelse mijl) van de Dam tot Damloop zijn een prachtige uitdaging voor veel mensen die net begonnen zijn met hardlopen en hun leven in positieve zin willen veranderen”, zegt Mariëlle Krouwel, CMO bij NN Group.
Credits
Nationale-Nederlanden
Roland Ykel, Mirjam van Deursen, Heidi Binnendijk
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Productiemaatschappij: HUGO23
Regie: David de Winter
Executive Producer: Menno Koop
DOP: Jeroen de Bruin
Editor: MRTN
Grading: Erik @DE GROT
Online: Robin@DE GROT
Sound design: Public Audio