Nationale Zorgreserve lanceert campagne voor werving nieuwe zorgreservisten

29-06-2023 (13:15) - Campagnes

Op 1 juli start de Nationale Zorgreserve met de nieuwe tv-campagne ‘Samen dragen we de zorg’. De campagne heeft als doel om nieuwe zorgreservisten te werven en de naamsbekendheid van de Nationale Zorgreserve te vergroten.

Zo probeert de Nationale Zorgreserve een bijdrage te leveren aan de continuïteit van de Nederlandse zorgsector in noodsituaties. De uitwerking is in handen van Toffey.

De tv-campagne is onderdeel van een brede marketingcampagne, met ook uitingen online en op social media. Het doel is om de Nationale Zorgreserve meer onder de aandacht te brengen bij (oud-)zorgprofessionals die tijdelijk willen bijspringen in de zorg wanneer er capaciteitsproblemen optreden. Nino Schöningh, eigenaar van Toffey: “Met deze campagne ‘Samen dragen we de zorg’ willen we duidelijk maken dat zorgreservisten een hele belangrijke bijdrage leveren aan de continuïteit van de zorg: voor zorgorganisaties, hun (oud-)collega’s en patiënten.”

In de tv-commercial zijn de zorgreservisten Anita, Annemieke, Cor, Pieter, Marleen, Malou, Lorena en Annabelle te zien. Charlotte de Schepper, bestuurder bij Nationale Zorgreserve: “Door zorgreservisten mee te laten doen in de campagne hopen we een sterk beeld neer te zetten van onze zorgreservisten. Gelukkig wilden ze graag meewerken, ze laten graag zien hoe belangrijk dit is en om nieuwe ‘collega’s’ te werven. En het werkt, we zien direct resultaat van de campagne. Iedere dag melden zich nieuwe zorgreservisten aan, daar zijn we heel blij mee.’’

Over de Nationale Zorgreserve

De Nationale Zorgreserve is een landelijk netwerk van bevoegde en bekwame zorgreservisten die paraat staan om te helpen in geval van nood. Zorgreservisten zijn oud-zorgprofessionals met een relevant zorgdiploma én werkervaring in een andere functie of die met pensioen zijn. Inmiddels staan er ruim 3000 zorgreservisten klaar om in het hele land bij te springen. Stichting Extra ZorgSamen heeft dit burgerinitiatief opgericht en heeft uit de coronaperiode geleerd wat er verbeterd en veranderd moet worden om dit duurzaam voor Nederland vorm te geven. De Schepper komt zelf uit de zorg. Vervolgens is zij actief geweest bij verschillende koepels om het beleid van de zorg mee vorm te geven.

Credits

Opdrachtgever: De Nationale Zorgreserve
Campagne-ontwikkeling en productie: Toffey
Technical production: Studiolafo