Natuurmonumenten gaat 360°

24-09-2012 (08:12) - Campagnes

Natuurmonumenten heeft haar nieuwe website gelanceerd. De nieuwe site richt zich op content die de bezoeker uitnodigt tot natuurbelevingen. Daarmee sluit de website aan op de communicatiestrategie ‘Komt dat zien’ en verkleint Natuurmonumenten de afstand tot het publiek.
 
Natuurmonumenten wil elke belemmering wegnemen om mensen te laten genieten van de natuur. Charles van Renesse, directeur Communicatie & Marketing: ‘We maken veel gebruik van beeld en ook de indeling van de site is grondig aangepakt. De leesbaarheid is sterk verbeterd dankzij het gebruik van een groot lettertype. Bezoekers kunnen nu makkelijker zoeken op bepaalde types content, zoals wandelingen, kanotochten of excursies. Ook via hun mobiele telefoon.’
 
De content op Natuurmonumenten.nl richt zich op verschillende thema’s, zoals de seizoenen, natuurgebieden en verschillende activiteiten. Daarnaast is er meer aansluiting met de onderwerpen uit het ledenmagazine Puur Natuur, dat naar 730.000 huishoudens gaat. Bezoekers kunnen vanaf nu zelf foto’s uploaden bij fotowedstrijden. Uit de inzendingen kiest de beeldredactie de ‘Foto van de Maand’ die een plek krijgt op de site. Andere waardevolle bijdragen worden opgenomen in de beeldbank of verspreid via de Facebookpagina. Overigens wordt de nieuwe site niet enkel en alleen een consumentensite. De verschillende doelgroepen - lobbyisten, politici, journalisten, collega natuurbeschermers en vrijwilligers - krijgen op de site een aparte ‘ingang’. De nieuwe website is ontworpen door Puur Pxl en gebouwd door Wunderkraut.
 
Naast de nieuwe website heeft Natuurmonumenten een 360° app ontwikkeld. Deze app geeft de gebruiker een rondleiding door het Naardermeer. Een van de pronkstukken van de app is de video van de aalscholverkolonie. Hiermee krijgen gebruikers van de app een unieke kijk op plaatsen die normaal gesproken zeer beperkt toegankelijk zijn. De app is tot stand gekomen door filmopnames te maken met een 360° High Definition camera en is beschikbaar voor iPhone en iPad.