Nederlands Film Festival introduceert campagne Zie je in Utrecht

Nederlands Film Festival introduceert campagne Zie je in Utrecht

24-07-2025 (11:26) - Campagnes

Zie je in Utrecht is de nieuwe campagne van het Nederlands Film Festival (NFF) die vanaf vandaag te zien is. Studio Studio werd voor de creatie en productie van de campagnefilm aangetrokken met Suzanne Koopstra als regisseur en Pim Pimentel als DOP. De campagne zoomt in op Utrecht als de thuisstad van het Nederlands Film Festival.

 Acteur Lieke van Lexmond die ook de voice-over van de commercial verzorgt, artiest Ben Versluis, Utrechter Pierre Corneille, filmmaker en acteur Ilya Vierhout en Anwaar El Ghaoui spelen een rol in de campagne.

Al 45 jaar is het Nederlands Film Festival dé plek waar de Nederlandse film in de volle breedte gepresenteerd en gevierd wordt in Utrecht. Het NFF is van 26 september tot en met 3 oktober 2025 in Utrecht en vertoont de openingsfilm Voor de Meisjes en slotfilm Rietland ook in de filmtheaters door Nederland.

Regisseur Suzanne Koopstra, won vorig jaar tijdens het Nederlands Film Festival de Filmfonds Wildcard Documentaire 2024. Over de insteek van de video vertelt ze: “Het lot van de zender hangt altijd af van de blik van de ontvanger. Zonder de kijker ben je als maker niets! Kom dus kijken in Utrecht."

Campagne

De campagne benadrukt de kracht van filmische verhalen en het belang van cultuur, ondanks dat de festivalorganisatie gekort is op subsidie. In de campagnevideo vormen diverse Utrechtse plekken het decor, zoals het Domplein, de Stadsschouwburg, de Inktpot en de Haverstraat. Met Zie je in Utrecht laat het festival zien dat Utrecht de filmhoofdstad van Nederland is in september, en dat het NFF ook in uitdagende tijden blijft inzetten op zichtbaarheid, verbeelding en verbinding. Eerder ging de teaser uit als voorproefje en vanaf nu is de trailercommercial. De fotografie is zichtbaar vanaf 28 augustus voor de livegang van de kaartverkoop.

De commercial is te zien in de bioscopen en filmtheaters via Jean Mineur, culturele instellingen en online via een marketingcampagne en de eigen kanalen van het NFF en partners.

credits

Client: Nederlands Film Festival

Production company: Studio Studio
Executive producer: Esther Ris
Producer: Julia Schmidt, Zita Maas

Director: Suzanne Koopstra
DOP: Pim Pimentel
1st AD: David Vis
1st AC: Harvey van der Gang
2nd AC: Leon Steel
Gaffer: Thijs Besteman
Best boy: Joep Fransen
Electrician: Sil Verweijen
Grip: Edward Biesterbosch
Art director: Phoebe Mine de Geus
Art Ass: Polina Elster
Stylist: Billy Jansen
HMUA: Minx IJzer
PA: Lynn Musch, Jordi Peirats, Anya Sharma
PA’s NFF: Remon de Heer, Julian Sentener, Cynthia Ignacio
Photographer: Zahra Reijs
Photography Ass: Rowan Brugmans
Cast: Lieke van Lexmond, Pierre Corneille, Ilya Vierhout, Ben Versluis, Anwaar El Ghaoui
Figuranten: Karlijn Greefkes, Lourdes Gámez Cersosimo

Campagnestijl: Studio Lennarts & De Bruin

Client producer: Lotte Verkaik & Joana de kwant
Concept (Client): Rogier Smalhout

Editor: Jurriaan de Groot
Composer: Lyckle de Jong
Sounddesign: Camiel Muiser (Posta Vermaas)
Grading: Ruben Labree
3D artist: Fabio Steltenpohl
Post Productie & VFX: Filmmore Amsterdam

Special thanks to Gemeente Utrecht, Chris Sman, Stadsschouwburg Utrecht, Prorail, Marc Ruygrok, Springhaver Theatercafé, De Domkerk, Pandhof Universiteit Utrecht, Maloney Amsterdam & Camalot Amsterdam