Nederlands platform Finst lanceert ‘Crypto Bundels’ met merk- en introductiecampagne
Het Nederlandse platform Finst, opgericht door een deel van het voormalige DEGIRO kernteam, lanceert vandaag ‘Crypto Bundels’. Net als bij reguliere aandelen is het vanaf nu mogelijk om verschillende cryptovaluta gelijktijdig aan te kopen in een 'mandje'. Finst spreekt met deze innovatieve dienst ook nieuwe doelgroepen aan. Voor de publiekscampagne wordt onder meer TV, radio, outdoor, social media en PR ingezet.
Het is voor het eerst in Nederland dat dergelijke Bundels beschikbaar komen. Investeerders kunnen hiermee hun risico's beter spreiden. Diversificatie van het portfolio is met name voor lange termijn investeerders van groot belang, maar dit was voor crypto tot nu toe tijdrovend en kostbaar. Dat is nu verleden tijd. Finst bundelt de kracht van diversificatie in één innovatieve oplossing.
In eerste instantie zijn er 7 verschillende Crypto Bundels beschikbaar. Een top 2, - 5, - 10 en - 25 gebaseerd op de huidige marktkapitalisatie én Crypto Bundels gefocust op bepaalde sectoren. Denk aan een ‘DeFi Bundel’ voor de decentralized finance sector, of een ‘Green Bundel’ met een selectie van duurzame cryptoassets zoals Ethereum. Maandelijks worden de Bundels automatisch geherbalanceerd om zo in lijn te blijven met de marktbewegingen. Net als bij individuele crypto, stelt Finst de Bundels veilig door middel van vermogensscheiding via een stichting.
Grootste speler in Europa
Het Nederlandse Finst, dat vorige maand €4M ophaalde in een investeringsronde, steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken. "Binnen vijf jaar willen we het grootste en meest vertrouwde cryptoplatform van Europa worden dankzij onze unieke combinatie van transparantie, veiligheid en extreem lage tarieven." zegt oprichter en CEO Julien Vallet. "Tot nu toe was er geen dienst om passief te investeren in de cryptomarkt, terwijl uit ons onderzoek bleek dat er een duidelijke vraag is naar een dergelijke oplossing. Crypto Bundels zijn niet alleen toegankelijk en kostenefficiënt, ze helpen investeerders ook om tijd te besparen. Deze unieke oplossing neemt de drempel weg voor miljoenen investeerders en wij zijn trots om het voortouw te nemen in passief investeren in crypto."
credits
Finst
CEO: Julien Vallet
Marketing Manager: Joachim Salvador
Hoofd Ontwerp: Dorothy Chen
Productie
Productie: Raw Ego
Muziek: De Geluiderij
Geluid: De Geluiderij
Bureaus
PR: HPB I Het PR Bureau