Nespresso lanceert Koningsdag-campagne met Natwerk
Nespresso lanceert op Koningsdag één product met twee functies. Het gaat om de limited edition Travel Mug, die ook een Cocktail Mug kan zijn.
Met de Travel Mug, aldus Nespresso, houd je niet alleen je cappuccino warm, maar ook je cocktails koud. Om Koningsdag door te komen met minder single-use bekers. Natwerk is verantwoordelijk voor de creatie van de Koningsdag-campagne. Het is de eerste samenwerking tussen het bureau en het merk na een pitch tussen verschillende bureaus eind 2023..
Nespresso kiest voor een ludieke toepassing van de Travel Mug om deze feestelijke dag een stuk duurzamer door te komen. Het merk wil een jongere doelgroep bereiken en kiest er met deze oplossing voor om de Koningsdag vierders creatief te inspireren rondom het gebruik van de Mug. Je hebt niet alleen een bijzondere koffie-ervaring met Nespresso, maar je kunt er ook heel goed cocktails mee koud houden op je tocht langs de vrijmarkt.
Rozemarijn Dolman-Plante (Brand Director Nespresso Nederland): “Met deze Koningsdag-campagne laten we zien dat Nespresso niet alleen staat voor kwalitatieve koffie-ervaringen, maar ook voor duurzaamheid en creativiteit. Door de Travel Mug en Cocktail Mug te introduceren, bieden we een ludieke oplossing om Koningsdag te vieren met een beker die je kan blijven hergebruiken. Met één Mug kun je genieten van zowel heerlijke koffie als verfrissende cocktails. We zijn verheugd om samen te werken met Natwerk voor deze campagne."
"Op Koningsdag begin je met koffie maar heb je gedurende dag misschien zin in een cocktail. In een handomdraai kan je met één Mug heel Koningsdag doorkomen"
#TeamNesma of #TeamNespresso
In de campagne laat Nespresso op een ludieke manier zien dat de mug op twee manieren te gebruiken is met Team Nespresso en Team Nesma (Nespresso Martini). Staat de Mug rechtop dan is het een Travel Mug voor koffie, maar met een simpele handomdraai kan het ook worden gebruikt als Cocktail Mug voor Cocktails. En dit zien we terug in alle campagnemiddelen van een speciale influencer doos die op twee manieren kan worden opengemaakt tot aan levensgrote Travel Mugs en Cocktail Mugs die zijn afgebeeld op peperbussen in Amsterdam. Nespresso pakt groots uit in media maar ook alle Nespresso Boutiques zijn omgebouwd naar het thema toe.
De Koningsdag Campagne is de eerste uit de koker van Natwerk.