‘Niet online, wel verbonden’ is de nieuwe campagne van Natuurhuisje

08-01-2024 (07:00) - Campagnes

Na ‘Niet vliegen, wel landen’ komt Natuurhuisje met een nieuwe campagne: ‘Niet online, wel verbonden’. Hiermee wil Natuurhuisje zorgen voor meer verbinding met jezelf, elkaar en de natuur.

Steeds vaker grijpen ouders en kinderen naar apparaten: uit gewoonte, gemak of pure verveling. Uit recent onderzoek van Tilburg University blijkt dat als ouders meer aandacht voor het scherm hebben, er een slechtere band ontstaat met hun kinderen. Daarnaast besteedt de gemiddelde jongere inmiddels meer dan vijf uur per dag aan hun smartphone. En dat terwijl er zoveel andere mooie dingen te doen zijn om ons heen en met elkaar. Natuurhuisje creëert hier relevantie door in te spelen op het ‘always-on’-gedrag in onze samenleving. Met de nieuwe campagne wordt de consument geïnspireerd om vaker voor offline en de natuur te kiezen.

Nienke Sterenborg: "Als marketing manager begrijp ik de druk van altijd online zijn. Bij Natuurhuisje.nl geloven we in de kracht van de natuur voor een digitale detox. Onze vakantiehuisjes bieden een ontsnapping aan de digitale hectiek, waar je lokaal kunt genieten en opladen. Het is tijd om offline te gaan en de kracht van de natuur te omarmen."

Landelijke wetgeving en offline leven

Nu de landelijke wetgeving is aangepast en mobiele apparaten niet meer zijn toegestaan in klaslokalen, lijken we steeds meer het belang te zien van een offline leven. Ook wordt de negatieve impact van ons smartphonegebruik vaker onderzocht en ontstaan er initiatieven die offline en de natuur met elkaar verbinden (zoals The Offliners).

Natuurhuisje raakt hiermee, net als vorig jaar met de ‘Niet vliegen, wel landen’-campagne, een actueel maatschappelijk thema en wil de consument anders laten nadenken over vakantie vieren. De campagne is te zien in het straatbeeld met outdoor, op de radio, maar ook online en via social media.

Credits

Opdrachtgever: Nienke Sterenborg, Robert van Veen en Dick Vulto
Strategie, creatie, design, productie: Gardeners
Fotografie: Fauve Bouwman
Muziek & VO: Earforce en Peter Drost
Mediabureau: Out of Home Masters