Niet te missen: Zaanse mayo tram rijdt door Nederlandse straten
In de straten van Amsterdam en Rotterdam rijdt sinds kort een opvallend voertuig: een tram bestickerd met de herkenbare Zaanse mayonaise tubes. Naast de bestickerde tram heeft Wayne Parker een social activatie bedacht voor het mayonaisemerk.
De Zaanse tram mag je echt niet missen. Maar mocht je hem toch mislopen, dan stond een speciale bakfietskoerier klaar om je alsnog op tijd op je bestemming te brengen. Onderweg kreeg je ook nog een patatje met Zaanse mayonaise aangeboden.
De bakfiets was uitgerust met dezelfde herkenbare Zaanse merkuitingen als de tram. De koerier droeg het Pockies t-shirt uit de collectie met Zaanse mayonaise.
Merk versterken
"De tram en de social activatie zijn een mooie manier om ons merk op een creatieve manier onder de aandacht te brengen," aldus Boris Hendriksen, commercieel directeur bij Van Wijngaarden BV, de maker van mayonaise van Zaanse.
We zijn trots om iets te kunnen betekenen voor zo'n tof merk en hebben deze activatie met veel enthousiasme ontwikkeld," zegt Gerben van der Rijt, Creative Director Wayne Parker Kent. "In lijn met onze visie op social hebben we gekeken naar de kernwaarden van het merk en wat het merk onderscheidend maakt. We bedachten vervolgens een activatie die het goed doet bij de doelgroep, maar ook bijdraagt aan de merkherkenning. De boodschap ‘Zo goed als huisgemaakt' kun je het beste bewijzen als mensen de mayonaise proberen. Onze activatie zorgde ervoor dat nog meer mensen fan zijn geworden van dit prachtige merk."
De social activatie is gedeeld op platforms zoals Instagram, TikTok en Snapchat.