Nieuw speciaalbier Hertog Jan geïntroduceerd
17-10-2011 (16:35) - Campagnes
Tijdens de campagne ‘De Proeverij’ hebben bierliefhebbers uit heel Nederland in speciaal geselecteerde cafés twee nieuwe Hertog Jan bieren kunnen proeven. Eén van de twee speciaalbieren wordt nu op de markt gebracht onder de naam Hertog Jan Oerblond. Met een TV-commercial wordt dit nieuwe speciaalbier geïntroduceerd.
De tijdens de campagne opgebouwde Facebook community van ruim 24.000 bierliefhebbers speelde een belangrijke rol in de gehele campagne. De community koos het nieuwe Hertog Jan bier, bedacht de naam voor dit nieuwe bier en vult zelfs een deel van de cast voor de commercial in.
Opdrachtgever: AB Inbev
Bureau: Pickle Factory
Creatie: Krijn Smits, Sytse Kooistra, Andrea Jansen, Astara Bakker
Account: Daan Goote, Hemke Strijers, Hanneke Aldenhuijsen
Realisatie online: the people’s valley
Mobile: mobtzu
Productie: Annemie Decorte (DrFilm), Bianca Licher (Hazazah)
Regie: Billy Pols (Hazazah)
D.O.P.: Lex Brand
Editor: Govert Janse
Geluid: Goodsounds
Postproductie: Condor
Klant: Michael Boeren, Dennis Hermann