Nieuwe campagne Bacardi

20-05-2011 (09:17) - Campagnes

Bacardi rum lanceert zijn nieuwe wereldwijde multimediacampagne ‘Bacardi Together’ in Nederland. Met deze campagne wil Bacardi consumenten herinneren aan het belang en het plezier van persoonlijk contact met vrienden en familie en hen stimuleren en faciliteren om samen te komen.

In de huidige tijdsgeest van drukte zoeken mensen elkaar steeds minder op. Via social media onderhouden we onze contacten nog enigszins, maar de mens is van oudsher gemaakt om echt samen te zijn. Dat onderscheidt ons van andere wezens. Sinds de oprichting gelooft Bacardi in persoonlijke contacten, passie voor het leven en vrijheid. Met haar nieuwe campagne Bacardi roept iedereen op face-to-face een ‘status update’ te geven en vrienden in het echt te ‘liken’!

Met de ‘Together’ campagne introduceert Bacardi tevens haar nieuwe visuele identiteit en de herinrichting van één van de meest iconische logo’s ter wereld, de vleermuis. Vanaf nu kijkt de vleermuis niet langer naar achter, maar vooruit naar de toekomst. In de nieuwe campagne uitingen is gebruik gemaakt van abstracte vormgeving waarin de beelden zijn opgebouwd uit miniatuur vleermuizen.

Door middel van een nieuwe televisie commercial ervaren consumenten deze nieuwe belevenis. Daarnaast brengen verschillende media-uitingen (in OOH en een online focus op Facebook), geproduceerd in samenwerking met wereldberoemde fotograaf Rankin, de multimediale campagne ‘Bacardi Together’ tot leven. De campagne is al gelanceerd in de Verenigde Staten en Canada en wordt nu uitgerold in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Duitsland, en Mexico. Andere markten volgen binnenkort.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.