Nieuwe campagne Cortina: fietsgeluk hoeft niet te veranderen met een elektrische fiets
Nu de wereld verandert en het fietspad steeds sneller wordt, veranderen we mee. Maar ons fietsgedrag blijft gewoon hetzelfde. Daarom laat Cortina zien dat we als fietser niet hoeven te veranderen als we op een e-bike zitten. En dat fiets-geluksmomentjes blijven bestaan. Dat bewijst het merk in hun nieuwe campagne: “E-bikes voor fietsers”.
In de vier korte films zien we vier helden die op hun eigen manier mooie fietsmomenten beleven op hun e-bike. Drie groene stoplichten op rij - wie hoopt er niet op? In het ochtendgloren alleen door een lege stad, of samen met vrienden op stap. Allemaal momenten die niet veranderen met een e-bike van Cortina.
Lotte Post, Campagne Marketeer bij Cortina: “We weten wat er allemaal verandert als je een e-bike aanschaft. Sneller, beter, meer actieradius; je kent het. Daarom was het ons doel om te laten zien wat er juist niet verandert.
De kleine fietsmomentjes die we allemaal herkennen, en die we willen behouden. Omdat ze ons fietsers maken. Juist voor die momenten ontwerpen wij onze e-bikes.
Daar kwam een campagne zin uit die op het eerste ogenblik redelijk simpel is: E-bikes voor fietsers. Maar in die simpliciteit schuilt juist de schoonheid. De vier films laten allemaal kleine momentjes van fietsgeluk op hun eigen manier zien.”
De campagne focust op de hele range aan E-bikes van Cortina, waaronder de nieuwste Cortina E-Lett, en is deze week te zien op social media, online kanalen en bij Cortina dealers. Binnenkort zal een van de vier films te zien zijn in bioscopen in zowel Nederland als België.
De films werden geproduceerd door DPPLR, en de campagne werd bedacht door bureau Lemon Scented Tea. Heron Music componeerde de muziek en het geluid.