Nieuwe campagne Mizuno en On Your Marks draait om lifestyle-shift

Nieuwe campagne Mizuno en On Your Marks draait om lifestyle-shift

22-08-2025 (15:02) - Campagnes

Volgens wetenschappelijk onderzoek komt 72% van goede voornemens op het gebied van sport nooit tot uitvoering. Mizuno en On Your Marks lanceren daarom de nieuwe merkcampagne Rise by Routines, die sporters aanmoedigt niet harder, maar consistenter te bewegen.

Mensen laten hun sportieve voornemens vaak vallen, omdat ze te veel vertrouwen op motiviatie, die van nature fluctueert. Mizuno zet daarom in op kleine stappen die je elke dag kunt zetten, geïnspireerd door het Japanse Kaizen-principe. De filosofie van continue verbetering stelt namelijk dat duurzame vooruitgang begint bij herhaling, discipline en kleine dagelijkse rituelen. 

Mizuno’s Rise by Routines doorbreekt daarmee bovendien het klassieke sportcampagne format. "Geen adrenaline, geen keiharde push. Maar een kalme, doelgerichte begeleiding, geïnspireerd door onze Japanse heritage", zegt Dennis Frankfort, Sales & Marketing Manager Benelux bij Mizuno. "Geen quick fix, maar een lifestyle shift. Want kleine stappen, elke dag opnieuw, leiden uiteindelijk tot grote verandering. Mizuno gelooft dat routine de brug vormt tussen ambitie en actie."

Mizuno-ambassasadeurs

Onderdeel van de campagne zijn Mizuno-ambassadeurs Britt Bongaerts, spelverdeelster van het Nederlands volleybalteam, en Thierry Brinkman, aanvoerder van het Nederlands hockeyelftal. Zij delen hun persoonlijke ervaringen met routines: hoe kleine, dagelijkse gewoontes hen helpen om mentaal gefocust en fysiek in topvorm te blijven. Hun verhalen bieden inspiratie en verdieping voor sporters van elk niveau.

AI-gedreven Routine Generator

Om mensen concreet te helpen, is bovendien een AI-gedreven Routine Generator ontwikkeld. Gebruikers vullen hun persoonlijke doel in en Mizuno vertaalt dit naar dagelijkse gewoonten. "Of je nu traint voor een marathon of simpelweg meer rust in je hoofd zoekt, Mizuno helpt je jouw ambitie om te zetten in een haalbare, dagelijkse praktijk”, aldus Frankfort.

De campagne Rise by Routines is tot stand gekomen in samenwerking met creatief sportmarketingbureau On Your Marks, dat verantwoordelijk is voor ontwikkeling van de strategie en vertaling naar content, activatie en media.