Nieuwe campagne Nestlé met eigen mensen in de hoofdrol

Nieuwe campagne Nestlé met eigen mensen in de hoofdrol

08-07-2025 (10:31) - Campagnes

Nestlé Benelux lanceert een nieuwe employer branding campagne in samenwerking met Newslab, waarin de medewerkers centraal staan. Influencer Moïse Trustfull versterkt dit met een eigen videoserie waarin zij meeloopt op verschillende afdelingen binnen Nestlé Nederland.

De campagne draait om de verhalen van medewerkers: over hun werk, persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke impact. "Een sterk merk en goede arbeidsvoorwaarden zijn belangrijk, maar mensen kiezen uiteindelijk voor collega’s", zegt Olivier Blanc, Head of HR bij Nestlé Benelux. "Daarom geven we in deze campagne het woord aan de mensen die het verschil maken. Zo laten we zien wie er achter Nestlé staan en wat hen verbindt."

Twintig collega's in de spotlights

Het Nestlé Impact Team, bestaande uit twintig medewerkers uit diverse functies in Nederland en België, staat in de spotlights. Zij zijn geportretteerd in een frisse, kleurrijke stijl, samen met welbekende Nestlé-producten zoals KitKat, Nescafé, Purina en Maggi. Van productontwikkeling tot marketing laten zij zien hoe zij dagelijks bijdragen aan innovatie, samenwerking en impact.

Presentatrice Moïse Trustfull maakt onderdeel uit van de campagne met haar vierdelige videoserie 'Moïse werkt mee', waarin zij meedraait op verschillende afdelingen van Nestlé. Ook haar hond Wim gaat mee naar kantoor. "Dat je bij Nestlé je hond mag meenemen, zegt veel over de cultuur en sfeer", aldus Moïse in de eerste aflevering. In België versterkt een Belgische content creator de Franstalige campagne en deelt later dit jaar zijn eigen ervaringen op de werkvloer.

Geen gelikte corporate video's

Nestlé kiest bewust voor realistische, social-first content in plaats van gepolijste corporate video’s. Met influencers en formats als Reels en Stories bereikt de campagne de beoogde doelgroep: medior professionals met ongeveer vijf jaar werkervaring. De content is te vinden op LinkedIn en Instagram van Moïse, en verschijnt komende tijd gebundeld op de website  met vacatures en medewerkersverhalen.