Nieuwe employer brandingcampagne Kennemerhart draait om levenservaring

Nieuwe employer brandingcampagne Kennemerhart draait om levenservaring

20-10-2025 (15:56) - Campagnes

Ouderenzorgorganisatie Kennemerhart schakelt Happiness in voor hun nieuwste employer branding-campagne. Nu de Nederlandse bevolking steeds ouder wordt, is er ook een groeiende behoefte aan meer medewerkers in de ouderenzorg. Een perfect getimede briefing, voor Happiness Amsterdam én voor de ouderen in Nederland.

Kennemerhart is de thuisbasis van de meest ervaren mensen die er zijn. Mensen die liefdesverdriet, baanverlies en rouw hebben meegemaakt, maar ook diepe liefde, geluk en ervaringen die je je nauwelijks kunt voorstellen. Daar begint de campagne: werkervaring kun je overal opdoen, maar bij Kennemerhart doe je levenservaring op.

"Een inzicht dat zó mooi is, heeft de kracht om ieders kijk op werken in de ouderenzorg te veranderen…", vertelt Nik Sluijs, Creative Partner & CEO bij Happiness Amsterdam. "Onze creativiteit inzetten voor een opdrachtgever als Kennemerhart, om mensen te inspireren om in de ouderenzorg te werken, is precies wat ons vak zo mooi maakt. Zeker wanneer een mooie samenwerking uiteindelijk leidt tot een simpel, maar uniek inzicht zoals deze. Dat de kracht heeft om de perceptie van van ouderenzorg te veranderen. En ook nog eens prachtig tot leven gebracht met een fantastisch team."

Eerbetoon aan levenservaring

Om dit eenvoudige inzicht tot leven te brengen, werkte Happiness samen met de getalenteerde kunst- en portretfotograaf Nanda Hagenaars. Zij eerde de sporen van talloze ervaringen, de wijsheid in hun ogen en het onbewerkte leven in hun gezicht, op haar eigen kenmerkende manier. De door de ouderen zelfgeschreven levenslessen maken het geheel helemaal af.

"We zijn trots dat we onze bewoners een podium geven om hun ervaringen te delen en nieuwe mensen te inspireren om het plezier van werken in de ouderenzorg bij Kennemerhart te ontdekken", aldus Marianne Ostendorf, Hoofd Marketingcommunicatie bij Kennemerhart. "Onze cliënten zijn de meest wijze mensen die er zijn. Ze hebben oorlogen meegemaakt, grote wereldproblematiek en de geboorte van moderne technologie. Ze hebben hobby’s, passies en verhalen die ze vol enthousiasme aan ons vertellen. We zijn trots dat we ze een platform kunnen bieden om die ervaringen te delen en zo nieuwe mensen te inspireren om het plezier van werken in de ouderenzorg bij Kennemerhart te ontdekken."

Bewoners delen wijsheden

In de campagnebeelden delen bewoners hun levenswijsheden. Zo geeft Wil (94) advies over hoe je het leven het best kunt benaderen, vertelt Ans (94) wat écht belangrijk is, en deelt Marijke (81) haar tips om je relatie gelukkig te houden. En dat is slechts het tipje van de ijsberg. De foto’s en films bieden een inkijkje in de wijsheid die bij Kennemerhart te vinden is, rechtstreeks van de bewoners.

De campagne is vanaf nu te zien op bussen, bushokjes, in bioscopen en online.

 

Credits

Klant: Kennmerhart
Hoofd Marketingcommunicatie Kennemerhart - Marianne Ostendorf
Adviseur Marketing en Communicatie - Linda Hovestad
Marketing en communicatie-adviseur - Iris Lucassen

Agency: Happiness Amsterdam
Creative Partner / CEO - Nik Sluijs
Creative Partner - Joey Boeters
Strategy Partner - Daan de Raaf
Business Partner - Iris Minnema
Managing Director - Toprak Ozturan
Jr. Creative - Tyler Hutton
Jr. Creative - Marloes Hartsuiker
Jr. Account Manager - Lovina Mohns
Account Executive - Livia Scholtens
Graphic Designer - Giang Nguyen
Sr / Exec. Content Producer - Suzanne van den Bouwhuijsen

Productie
Photographer - Nanda Hagenaars
Videographer - Ruben Duipmans
Sound  - Willem de Wijs

Edit- Chee-Han Kartosen-Wong
Composer - Adrian Leung

Soundsright
Sound Designer - Tomas Louter

Captcha
Post-producer - Marcel Oudendijk
Grading - Barry Clarke
Compositing - Elmer Leeuwaarden