Nieuwe Heineken-commercial in première
03-07-2012 (07:28) - Campagnes
De opvolger van de internationaal bekroonde Heineken commercials ‘The Entrance’ en ‘The Date’ ging gisteren in première. ‘The Switch’ verscheen gisteren als “mini-film” voor het eerst op de Nederlandse TV. De commercial is het startschot voor de Star Serve kwaliteitscampagne waarbij Heineken’s passie en liefde voor bier en de ‘perfect serve’ ervan centraal staan. Ralph Rijks, Marketing Manager Heineken Nederland: ‘Er komt veel bij kijken om een perfecte Heineken te tappen: dit noemen wij de Heineken Star Serve. Later dit jaar gaan we ook alle tools bieden om thuis een Heineken Star Serve te realiseren. Daarbij zal onze iconische rode Heineken ster een blijvende belangrijke rol vervullen.’
In de ‘The Switch’ zien we hoe de hoofdpersoon, een echte Heineken “Man of the World”, twee vrienden meeneemt naar een afgelegen, grimmige bar. Sandrine Huijgen, Manager Global Communications Heineken: ‘Het is duidelijk dat de hoofdpersoon al eerder in de bar is geweest en dat zijn vrienden niet echt kunnen geloven dat dit nou de plek is waar hij ze mee naartoe neemt voor een afterparty. Het lijkt de verkeerde plek, maar deze is gelukkig wel voorzien van het juiste bier. Door het bestellen van drie Heineken ondergaan de mannen een ware transformatie. Het stoffige café transformeert in een hippe moderne bar. De zwoele swingende klanken van het nummer Love Letter van Clairy Browne & The Bangin’ Rackettes, zet de perfecte mood bij de perfecte avond en het perfecte biertje.’
‘The Switch’ is gemaakt in samenwerking met TBWA\Neboko, geregisseerd door Martin Krejci (Stink London), en op locatie geschoten in Praag. De set en de bijbehorende mechanica zijn met de hand vervaardigd zodat alle transformaties live opgenomen konden worden.