Nieuwe koers voor Rotterdamse haven
23-01-2013 (08:18) - Campagnes
Havenbedrijf Rotterdam start vandaag met een nieuwe campagne die het merk Port of Rotterdam internationaal verder versterkt. Onder de titel ‘Change Your Perspective’ wordt Rotterdam als grensverleggende haven gepositioneerd om zo de meerwaarde van de haven voor bestaande en potentiële klanten wereldwijd te onderstrepen.
Tijdens het Jaardiner van Deltalinqs, ondernemersvereniging van de Rotterdamse haven, gaf aantredend voorzitter Steven Lak de aftrap voor de nieuwe campagne. Het is voor het eerst dat Port of Rotterdam op deze manier als eenduidig merk voor het hele havengebied wordt gepositioneerd.
Het is de eerste keer dat er een positionering en campagne worden gelanceerd waar alle bedrijven in het havengebied bij betrokken zijn. Steven Lak, aantredend voorzitter van Deltalinqs: ‘De Rotterdamse haven is een wereld op zich. Een boegbeeld met internationale bekendheid, dat bol staat van verhalen en waar innovaties aan de orde van de dag zijn. Deze innovaties en nieuwe ontwikkelingen worden tot nu toe nog onvoldoende met de buitenwereld gedeeld. Dit zit voor een deel verankerd in onze Rotterdamse ‘hands on’ mentaliteit. Ik ben daarom blij dat er nu een concrete aanpak is om het onderscheidend vermogen van de Rotterdamse haven te onderstrepen.’
De campagne draait om het positioneren van de Rotterdamse haven als grensverleggende haven. Hierbij staan de verhalen en nieuwe ontwikkelingen van alle bedrijven in de haven centraal. Daarnaast heeft de campagne als doel bedrijven en personen, zowel binnen als buiten het havengebied, te prikkelen en te inspireren om daarmee de meerwaarde van de haven voor bestaande en potentiële klanten wereldwijd te onderstrepen. Via het platform www.changeyourperspective.com komen verschillende personen uit het havengebied aan het woord, worden interessante praktijkvoorbeelden uitgelicht en is relevante informatie over de Rotterdamse haven terug te vinden.