Nieuwe spaaractie Jumbo brengt oorsprong van producten tot leven

Nieuwe spaaractie Jumbo brengt oorsprong van producten tot leven

27-01-2025 (09:46) - Campagnes

Jumbo introduceert een nieuwe spaaractie waarmee klanten spelenderwijs meer te weten komen over de oorsprong van producten uit hun assortiment. De zogenoemde Smiles, gemaakt van volledig gerecycled materiaal, zijn verkrijgbaar in 45 unieke varianten en vertellen elk een eigen verhaal.

De Smiles bestaan uit populaire emoji’s, special emoji’s met glow in the dark en glitter, typisch Nederlandse Smiles en Smiles in de vorm van eten van eigen bodem. De supermaktketen laat hiermee het hele gezin op ludieke wijze kennismaken met oer-Hollandse weetjes en vooral ook waar ons eten en drinken vandaan komt.

Marketing directeur Jorieke de Vries-Goosen: "We weten dat er nog niet altijd veel kennis is over de oorsprong van ons eten en drinken. Bij Jumbo vinden we het belangrijk dat we een stukje bijdragen in de educatie daarover. Want veel van het Jumbo-assortiment komt gewoon uit Nederland. Daarnaast inspireren deze lokale producten onze klanten bij een gezondere en duurzamere levensstijl."

Eindeloos herplakbaar

De Smiles zijn eindeloos herplakbaar en kunnen, als ze vies worden, eenvoudig worden afgespoeld om opnieuw gebruikt te worden. Bij elke €10 aan boodschappen ontvangen klanten één gratis Smile. Voor extra verzamelplezier is er een speciale poster met een kaart van Nederland, waarop alle Smiles verzameld kunnen worden. In de gratis Smiles app kun je bovendien alle Smiles ook digitaal sparen en leer je met spelletjes, weetjes en activiteiten spelenderwijs meer over eten uit Nederland.

I Like to Move it

De Smiles spaaractie is onderdeel van een uitgebreide marketingcampagne, die overal in Nederland te zien zal zijn. In een nieuwe tv-commercial speelt de bekende Jumbo-reclamefamilie de hoofdrol en we horen het aanstekelijke nummer ‘Je wil ze plakken’ op de melodie van I Like to Move it van Reel 2 Real. Ook boer Ayoub is prominent aanwezig in de campagne, onder andere met het speciale ‘Je wilt ze plakken’-dansje. Verder wordt de campagne uitgerold op radio, diverse online-kanalen, print en instore.