Nuon, DDB en Red Urban ‘turn on the lights’

12-03-2012 (08:31) - Campagnes

Nuon is een Facebook-campagne gestart om de ‘complete’ Nuon E-manager communicatief te ondersteunen. De campagne ‘Turn on the lights’ is ontwikkeld door Red Urban en laat op spelenderwijze zien dat apparaten (lampen in dit specifieke geval) via je mobiel en op afstand bediend kunnen worden. 
 
De campagne volgt op de aankondiging van 1 maart dat door een samenwerking met Honeywell via de Nuon E-manager nu ook de thermostaat op afstand is te bedienen. Met de Nuon E-manager kon de consument al inzicht krijgen in het eigen energieverbruik en elektrische apparaten en verlichting op afstand aan- en uitzetten. Nuon brengt de complete E-manager de komende tijd campagnematig onder de aandacht. 
 
Na de Facebook-campagne volgt ook nog een print-campagne en branded content-deals. Daarnaast is de Nuon E-manager opgenomen in een landelijke RTV commercial. Deze is gemaakt door DDB en tot en met 27 maart op de buis te zien. 
 

De Facebook-campagne Turn on the Lights ging vrijdag van start via www.facebook.com/nuon en loopt tot en met 15 april.