
Offline daten weer hot met online campagne van Happn en Aidem
Misschien ben je er zelf wel onderdeel van of zie je ze wel eens voorbij zoeven in het Vondelpark: running clubs. Als onderdeel van de bredere merkcampagne 'Disconnect to Reconnect', organiseerde Happn samen met aidem agency zijn eigen 'Single Run'. Nu lanceren de datingapp en het TikTok-bureau een social campagne rondom dit sportieve singelclubje.
Tijdens de Happn Single Run liepen sportieve vrijgezellen een route van vijf kilometer door het Vondelpark, begeleid door een DJ op een bakfiets. Na afloop ontmoetten de deelnemers elkaar bij een borrel in The Tire Station (Conscious Hotel). Met deze activatie speelt happn in op het groeiende succes van runclubs in Amsterdam, en geeft het tegelijkertijd een creatieve invulling aan de merkbelofte: mensen in het echte leven met elkaar verbinden.
Karima Ben Abdelmalek, CEO van Happn, vertelt waarom offline dating alleen niet genoeg is voor ware liefde: "Echte connecties ontstaan vaak rondom gedeelde hobby’s en passies, en iemand leren kennen via een gezamenlijke activiteit is wat écht voor de perfecte chemie zorgt. We zijn dan ook blij dat we samen met aidem agency deze campagne en merkactivatie hebben gerealiseerd, speciaal ontwikkeld voor Nederlandse singles."
Social content en aftermovie
De campagne bevat onder andere content op TikTok en Meta, een aftermovie en een samenwerking met influencer en host van de run Marlou Winkler, met als doel om bewustwording en app-downloads te stimuleren onder jonge stedelijke singles.
Happn heeft als missie om singles uit hun scrollgedrag halen, vertelt Senna Kost, creative lead bij aidem agency: "Dat hebben we gekoppeld aan een cultureel inzicht: runclubs zijn enorm populair in steden als Amsterdam. Door die trend te verbinden aan het datingdomein van happn, ontstond een campagne die voortbouwt op een merkactivatie die perfect past bij de leefwereld van de doelgroep en die zowel op straat als social media impact heeft."
Deelname aan de Singel Run was gratis en het event zat binnen enkele dagen vol, inclusief wachtlijst. De eerste 100 aanmelders ontvingen een branded runshirt en goodiebag.
Credits
Klant: happn
Verantwoordelijk bij klant: Annette Stakelbeek
Bureau: aidem agency
Business Owner: Oscar Mooy
Creative Owner(s): Senna Kost, Rene Watzema
Project & Event Management: Raquel Ricardo Sousa
Creatie: Tim van Sloten
Regie: Rene Watzema
PR: Emma Nauw (creator marketeer)