Oikocredit wekt 's werelds succesvolste ondernemers tot leven met AI
Oikocredit lanceert deze week een campagne die de kracht van AI gebruikt om een van 's werelds succesvolste ondernemers tot leven te wekken, die vanwege ongelijke kansen in onze wereld in de werkelijke realiteit niet kan bestaan.
Deze campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau en Tabula Rasa in samenwerking met Revel AI en Ambassadors. Krantenkoppen over uitzonderlijke bonussen of top500 lijstjes van succesvolle ondernemers zijn hun niet vreemd. Dit terwijl de ongelijkheid in de wereld steeds verder groeit: armoede ontneemt ondernemende mensen de mogelijkheid om een betere toekomst op te bouwen in hun eigen land. Met deze campagne kaarten ze de ongelijke kansen aan die ondernemers in Afrika, Azië en Latijns-Amerika ervaren. De hoofdpersoon in de commercial is daarom volledig met AI gecreëerd om deze boodschap kracht bij te zetten.
Kunstmatige reis
Tom Zwarts (Creative Roorda Reclamebureau): “Met deze campagne zoeken we de grenzen van technologie op en laten we zien hoe AI ons kan helpen om sociale kwesties te visualiseren en bespreekbaar te maken. Het is een middel om de boodschap van Oikocredit kracht bij te zetten en de kijkers te inspireren.”
Oikocredit is een van de grootste sociaal investeerders in microkrediet, landbouw en duurzame energie ter wereld. Via een netwerk van meer dan 500 lokale partners verleent de coöperatie microkredieten aan ondernemers in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Deze lokale partners hebben direct contact met de ondernemer, zij kennen de omstandigheden en staan dichterbij de ontvangers. Mede dankzij deze persoonlijke aanpak, maakt Oikocredit met haar investeerders impact op de levens van 32 miljoen mensen.
Mooie toekomst
Antoinique de Joode, medewerker Marketing & Communicatie bij Oikocredit, over de campagne: “Bij Oikocredit geloven we in het samen creëren van een wereld waar succes niet bepaald wordt door je geografische of sociale startpunt. Met deze campagne willen we iedereen uitnodigen deel uit te maken van deze nieuwe wereld.”