Onbezorgd genieten van avondje me-time met Dr. Oetker

Onbezorgd genieten van avondje me-time met Dr. Oetker

14-03-2025 (10:13) - Campagnes

Soms wil je gewoon een avondje op de bank hangen, maar mis je een goed excuus. Dr. Oetker schiet te hulp met Club Suprema: een evenement dat zo exclusief is dat hij eigenlijk niet bestaat. Wie zich aanmeldt, krijgt het perfecte alibi om zonder schuldgevoel te genieten van een Suprema pizza en een avond voor zichzelf.

Met deze activatie brengt Dr. Oetker de premium pizza Suprema op een onorthodoxe manier onder de aandacht. Het concept, ontwikkeld door Being There en de GroupM-onderdelen EssenceMediacom en StudioM, speelt in op een herkenbaar inzicht onder Millennials en Gen Z: we snakken naar me-time, maar hebben vaak een smoes nodig om het daadwerkelijk te nemen.

Wat wil je doelgroep echt?

Robrecht Stoekenbroek, Managing Director Being There: 'Merken die een echte plek willen in het leven van hun doelgroep moeten op een passende manier uitstralen dat ze begrijpen wat de doelgroep nodig heeft en zichzelf daarbij niet te belangrijk maken. Natuurlijk heeft de doelgroep af en toe een pizza nodig (wie niet?) maar de behoefte aan me-time is nog veel belangrijker.'

'Dat liet ook de data van EssenceMediacom en het PR-onderzoek heel duidelijk zien. En in die me-time is goed voor jezelf zorgen met iets lekkers een hele logische combinatie. Ook dat liet de data zien. Gelukkig maar. Wij hadden daarmee namelijk een sterk haakje voor een bijzondere campagne', vervolgt Stoekenbroek.

Geen FOMO meer

Club Suprema wordt aangekondigd met teasende posters in de stad, exclusieve invites voor influencers en een online regristratiecampagne die nieuwsgierigheid prikkelt. Bij inschrijving blijkt dat de ‘club’ eigenlijk een thuisavond is, inclusief een Suprema pizza en een online DJ-set van Trobi om de clubervaring toch nog naar je huiskamer te brengen.

Rik toe Water, Executive Creative Director StudioM: ‘De samenwerking met Being There en Dr. Oetker voelde van begin tot eind aan als een feestje. En over feestjes gesproken, voortaan doe je geen Houdini meer, maar een Club Suprema. Nooit meer last van FOMO of een ruggengraat die je in de steek laat. Dankzij Club Suprema zeg je zonder moeite ‘nee’ tegen verplichtingen en ‘ja’ tegen jezelf. Als dat geen beloning is...’

Earned campagne

Het PR-gedeelte is opgepakt door ACE PR. Zij hebben het onderzoek met behulp van Factsnapp uitgevoerd, waarin onder andere is onderzocht wat de belemmeringen van het nemen van me-time zijn, en welke elementen typisch bij een avondje voor jezelf horen. Daarnaast zetten zij een earned campagne op, waarbij exclusieve me-time pakketten, inclusief de drie varianten van de Suprema, zijn opgestuurd naar verschillende foodfluencers en media.

De eerste editie van Club Suprema vindt plaats op zaterdag 15 maart