Online broker IG lanceert eerste Europese merkcampagne met DEPT
IG, een wereldwijd opererende online broker voor tradingdiensten lanceert een 360°-campagne in Duitsland, waarna deze ook in andere Europese markten wordt uitgerold. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DEPT en heeft een razendsnel thema waarmee het tradingplatform de business ook in Nederland wil versnellen.
Een raceteam staat in de campagne symbool voor de ondersteuning die IG biedt aan traders tijdens hun enerverende reis. “Met IG’s aanbod van complexe financiële producten, was het essentieel om de campagneboodschap begrijpelijk en pakkend te maken. "Racen was de perfecte metafoor om IG’s verhaal ook op een emotioneel niveau aan te laten slaan – vooral voor digitale kanalen, waar de aandachtsspanne kort is,” aldus Rob Voortman, creative director bij DEPT.
IG zet zich neer als het toegewijde team achter ambitieuze traders. Vandaar ook de merkboodschap “trading with passion” – die in alle assets op zowel social media, print en tv terugkomt. Dit centrale thema werd gekozen door intensief onderzoek onder traders, tijd door te brengen in hun communities en nauw samen te werken met de belangrijkste stakeholders bij IG.
De campagne, geschoten door de Roos Brothers, laat zien hoe het team van IG de traders ondersteunt bij hun reis door de tradingmarkt. Om de link met het traden te versterken, is gekozen voor candlestickprojecties op de racebaan. Candlestickgrafieken worden namelijk gebruikt bij technische analyses en kunnen traders helpen bij het voorspellen van de marktkoers. Een herkenbaar en aansprekend symbool voor iedereen in de tradingwereld.
Credits
DEPT
Account: Oliver Soufan en Jessica Otero Ely
Project: Rozenel Bier
Strategie: Martin Wong en Lea Grissmer
Creatives: Christopher Groelle, Max Kurstjens en Tom Hamilton
Creative director: Rob Voortman
Designers: Dora Visky en Maximillian Goldin
Post-producers: Nikki Haighton
IG.com | campaign video from DEPT® on Vimeo.