Ontwerpwerk helpt De Mussen
25-10-2011 (08:40) - Campagnes
Buurthuis De Mussen heeft een nieuwe corporate identity en een nieuw interieur, beide ontworpen door Ontwerpwerk. De Mussen is het oudste buurthuis van Nederland. Het staat midden in de Haagse Schilderswijk, een buurt waar mensen uit 100 culturen wonen.
Bij De Mussen is iedereen welkom. De slogan luidt: Huis van de buurt. Thuis in de buurt. Ontwerpwerk heeft dit in het logo gesymboliseerd door een vierkante vorm, die staat voor het huis en die zelf weer bestaat uit een veelkleurige patroon, dat eindeloos aangevuld kan worden. Naar aanleiding van de huisstijl vroeg de organisatie Ontwerpwerk ook het interieur vorm te geven. Het uitgangspunt is hetzelfde, namelijk dat iedereen welkom is. De keus viel op een rustig kleurenpalet van warme grijstinten en meubels in accentkleuren. Zo zorgt het meubilair voor kleur in de ruimtes.
De inrichting in de grote zaal is flexibel, zodat de zaal voor verschillende doeleinden gebruikt kan worden. Op verschillende plaatsen in het gebouw staan grote banken, die afkomstig zijn van de tentoonstelling Oman uit De Nieuwe Kerk. De meeste lampen, tafels, kasten en kapstokken heeft Ontwerpwerk speciaal voor De Mussen ontworpen. In de lampenkappen van de grote zaal is het patroon uit het logo verwerkt. Interieur en corporate identity dragen bij aan een moderne en positieve uistraling van De Mussen.