
Opnieuw een Grand Prix voor 'Stukje van Mij'
KPN en Dentsu Creative zijn opnieuw internationaal beloond voor de strategie achter 'Stukje voor Mij'. De veelgeprezen campagne sleept nu ook een WARC Grand Prix in de wacht, in de categorie 'Strategic Thinking'. De andere vier Grand Prix-prijzen gingen naar inzendingen uit de Verenigde Staten, India en Spanje.
De campagne over online shaming won eerder al een gouden Europese WARC Award, wat automatisch leidde tot een nominatie voor de internationale Grand Prix-competitie. In totaal maakten twintig gouden winnaars uit de regio’s APAC, Europa, het Midden-Oosten & Afrika, Zuid-Amerika en Noord-Amerika kans op de hoofdprijs.
De jury vertelt: "In een markt waar veel concurrentie is en prijs vaak doorslaggevend is, vonden we het sterk dat deze campagne zich onderscheidde door te focussen op de waarden van het merk en goed inzicht in de doelgroep." Volgens hen zette de campagne aan tot "belangrijke gesprekken over pesten" en maakte die maatschappelijke impact. Sterker nog: de campagne hielp zelfs mee om de wet te veranderen. "Daarom kreeg het de Grand Prix."
Deze vier campagnes wonnen ook een Grand Prix:
- Partnerships & Sponsorships: 'Michael CeraVe' voor CeraVe door Ogilvy, New York
- Customer Experience: 'Horror Codes' voor Uber Eats door Retink, New York
- Use of Data: 'Turf Finder' voor Gatorade door Leo, Mumbai
- Channel Pioneer: 'Find Your Summer' voor Magnum door Lola MullenLowe, Madrid