
Optimel lanceert campagne voor Probiotica-lijn
Na de succesvolle introductie van Optimel Proteïne in 2024, lanceert het zuivelmerk nu een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica. Deze nieuwe zuivellijn biedt een eenvoudige manier om dagelijks goede bacteriën binnen te krijgen. De introductiecampagne ‘Weerstand? Ik kan wel tegen een stootje!’, benadrukt het belang van darmgezondheid, dat bijdraagt aan een goede weerstand, ontwikkeld door Havas Lemz.
De campagne wordt breed uitgerold via televisie, radio en out-of-home, en omvat ook winkelvloeractivaties, retail media en sampling. Het doel is om het belang van darmgezondheid op een toegankelijke manier onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.
De winkelvloeractivaties en key visual zijn verzorgd door SHIOK, terwijl het influencer marketing plan werd ontwikkeld door Combo Agency. Home Agency droeg zorg voor de social media doorvertaling en de bijbehorende social assets. De campagne wordt verder ondersteund door nieuwe muziek, gecomponeerd door Tambr, die de sfeer en toon van de campagne versterkt.
Daarnaast is er een uitgebreide PR-campagne ontwikkeld door HAGENS PR, die samenwerkte met de redacties van acht grote mediatitels, waaronder LINDA, Libelle, J/M Ouders en Flow. In de artikelen komt foodtrendwatcher Gijsbregt Brouwer aan het woord, die het belang van een goede weerstand verder toelicht. Ook is er een grootschalige branded content samenwerking met StudioM.
Goed voor de weerstand
De nieuwe range van twee drinkyoghurts en twee yoghurts is verrijkt met de goede bacterieculturen LGG™, LA-5™ en BB-12™. Samen met de levende yoghurtbacteriën in het product zijn dit miljarden goede bacteriën per portie. Daarnaast is het een bron van vitamines B6, B12 en D. Deze vitaminen dragen bij aan een goede weerstand.
Campagne credits
Opdrachtgever: FrieslandCampina
Strategisch Bureau: Havas Lemz | Bram Tervoort, Creative Director
Winkelvloer, key visual en artwork: SHIOK | Monique Gaillard, Co-Founder & Creative Director
Social campagne: Home Agency | Robbert-Coen Koreman, Partner & Business Director
Branded content: StudioM | Mouette van Rijn, Branded Content Director
Mediabureau: Wavemaker
PR: HAGENS PR
Influencer marketing: Combo | Noushin Shirzadi, Managing Director
Campagne muziek: Tambr | Willemijn van Hussen