
OREO koekjes gestolen uit digitale reclameschermen
SuperHeroes, het creatieve bureau met de missie 'saving the world from boring advertising', lanceert opnieuw een opvallende OREO-campagne in Nederland. Na de succesvolle introductie van de OREO koekjes met meer cacao in 2024, is de boodschap dit jaar simpel: deze OREO koekjes zijn simpelweg te verleidelijk om te laten liggen.
Niet alleen consumenten kunnen er niet vanaf blijven. De nieuwe OREO koekjes zijn zo lekker dat zelfs modellen uit andere advertenties ze proberen te pikken. Met fake advertenties, afgestemd op de interesses van Digital Natives, trekt de campagne eerst subtiel de aandacht. Dan gebeurt het onverwachte: het model in de advertentie ziet de koek in een naastgelegen ad, reikt ernaar en steelt het koekje. De boodschap? 'Waarschuwing: de nieuwe OREO koekjes zijn in trek.'
Deze interactie tussen advertenties creëert een verrassings- en een genietmoment, perfect passend bij het speelse karakter van OREO en het nieuwe recept.
Speelse twist
Door slim in te spelen op interesses van de doelgroep en gebruik te maken van diverse digitale formats, is een campagne gecreëerd die goed aansluit op de belevingswereld van vandaag. 'We wilden mensen laten stoppen met scrollen en hun nieuwsgierigheid prikkelen, op een manier die écht bij OREO past. Dit is geen gewone advertentie, maar een positief, playful moment,' zegt Craig Miles, Creative Director bij SuperHeroes.
Live in Nederland en op social
De campagne wordt uitgerold via Digital Out Of Home-schermen in het NS-netwerk en op CSDM-schermen in Amsterdam. Daarnaast verschijnt de campagne op YouTube, TikTok, Instagram en Facebook, met native content formats gebaseerd op hetzelfde principe.