ParkinsonNL start campagne ‘Parkinson is dichterbij dan je denkt’

29-11-2024 (10:00) - Campagnes

Parkinson is de snelstgroeiende hersenziekte ter wereld, die steeds vaker ook jonge mensen treft. Ongeveer 1 op de 22 mensen krijgt tegenwoordig parkinson en dat worden er steeds meer. We hebben te maken met een groeiend probleem waar iedereen direct of indirect mee te maken zal krijgen. Daarbij is de ziekte van Parkinson nog steeds ongeneeslijk, dus meer wetenschappelijk onderzoek is cruciaal om dit te veranderen.

Om meer inzicht in de ziekte mogelijk te maken en de kans op genezing en voorkoming te vergroten vraagt ParkinsonNL in een nieuwe campagne om donaties. De campagne ‘Parkinson is dichterbij dan je denkt’ is de derde landelijke campagne die voortkomt uit de samenwerking met Revitalize.

Jolanda is 55 en heeft parkinson. Zij en 21 van haar naasten staan centraal in deze campagne. Deze groep mensen laat zien hoe groot de kans is dat jijzelf of iemand uit je omgeving ermee te maken krijgt. De campagne uitingen leiden naar parkinson.nl/dichterbij. Daar is een video-interview te bekijken waarin Jolanda, haar man Eduard, dochter Quinty, goede vriendin Marion en ex-collega Nicole vertellen over de impact die deze meedogenloze ziekte op Jolanda’s leven heeft. Ook kunnen mensen daar eenvoudig doneren.

ParkinsonNL is een gezondheidsfonds dat zich inzet om de ziekte te remmen, stoppen of genezen. De campagne ‘Parkinson is dichterbij dan je denkt’ is de derde landelijke campagne die voortkomt uit de samenwerking.

credits

Opdrachtgever: ParkinsonNL
Strategie & concept: REVITALIZE rebranding agency
Video productie: Winston Sawat & Esli Schanschort
Fotografie: Arthur van Megen
Sound design: Lab-3
Hair & Make-up: Charlotte van Beusekom
Stemacteur: Guy Clemens