Pearle lanceert eerste 'iconische' campagne gericht op jongeren
Opticienketen Pearle lanceert een nieuwe digitale campagne, voor het eerst gericht op jongeren, ontwikkeld door Havas Lemz. De campagne bestaat uit korte video's met de boodschap: "Bij iconische momenten hoort een iconische bril, zo maak je het helemaal jouw moment."
Pearle merkte dat het door veranderende trends en mediagebruik steeds moeilijker werd om mensen tussen de 18 en 35 jaar te bereiken en binden. Met deze campagne wil Pearle laten zien dat het een breed assortiment aan mooie brillen biedt, waarmee de doelgroep zich op eigen wijze kan uiten.
"Als je jong bent, ben je bovengemiddeld veel bezig met wie je bent en wie je wilt zijn," vertelt Jannes Boon, strateeg bij Havas Lemz. "Veel jongeren zoeken naar manieren om hun identiteit te uiten en ontdekken hoe ver ze daarin kunnen gaan: net een beetje opvallen zonder buiten de boot te vallen. Ze spelen met hun stijl, proberen dingen uit en vinden zo wat bij hen past."
Creatieven Harrolf Staal en Tom Hoefnagels zien dat jongeren zich willen herkennen in een campagne maar ook verrast willen worden. "In de nieuwe ‘Iconic’ campagne maken we iconische momenten nóg iconischer, waarin mensen zich op unieke wijze uiten. Van een pony knippen in de vorm van een bril tot fileparkeren met een trekker in de stad. Met een bril van Pearle maak je het jouw moment. Iconic!"
De campagne is te zien op social kanalen, YouTube en Connected TV. Ook wordt er gebruik gemaakt van een retargeting-laag, waarbij de nadruk ligt op de voordelen van het Pearle Bril Plan.
Eén van de clips:
Credits
Klant: Pearle Opticiens
Verantwoordelijk bij klant: Giulia Rosetti, Ingrid De Jong, Maud Olieslagers, Jacobine Van Der Schoot-Lexmond, Bernadette Smit, Dominique De Vogelaere
Bureau: Havas Lemz
Productiehuis: CZAR Disko
Producer: Mario Karner
Media: Wavemaker