Philips en JCDecaux op Filmfestival

28-09-2009 (10:00) - Campagnes

Philips introduceert met de Cinema 21:9 het eerste televisietoestel ter wereld met dezelfde breedbeeldverhouding als in de bioscoop (21:9). Met de inzet van twee CineMupi’s van JCDecaux vestigt het bedrijf de aandacht op dit tv-toestel.

JCDecaux Innovate heeft twee Mupi’s op drukbezochte locaties in Utrecht voorzien van een letterlijk buitenproportionele uiting. Om het formaat van de Cinema 21:9 te benadrukken, is een model van dit toestel verwerkt in een Mupi. Het toestel is dermate breed dat het aan beide kanten het Mupiframe volledig ontzet.  Ook heeft JCDecaux Innovate twee Abri’s op prominente plekken in de stad voorzien van uitingen van een larger than life Phillips Cinema 21:9 toestel. Bijna de gehele achterwand wordt in beslag genomen door de breedbeeldtelevisie. Aan weerskanten van het bioscoopscherm zijn ‘nooduitgangen’ geplaatst, zoals vaak het geval is in bioscoopzalen.  

Met deze introductiecampagne speelt Philips tevens in op een evenement dat sterk tot de verbeelding spreekt bij de doelgroep: het Filmfestival, dat van 23 september tot en met 2 oktober wordt gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht. De locaties van de Spectaculars zijn strategisch gekozen en bevinden zich allemaal langs de toevoerroutes naar en de directe omgeving van de Jaarbeurs. De CineMupi’s staan langs de Weg der Verenigde Naties en de Graadt van Roggenweg, de Abri’s langs de Potterstraat en het Lucas Bolwerk. Hiermee slaan Philips en JCDecaux een brug tussen introductie- en ‘narrowcastingcampagne’.

De CineMupi’s en de Abri’s met speciale Cinema-uiting zijn tot en met woensdag 1 oktober te zien in Utrecht. Deze campagne is mogelijk gemaakt door Philips, haar bureaus Carat en DDB, JCDecaux Innovate en mediabureau Posterscope.
 


Reacties

Zijn we net aan de 16:4 gewend, moeten we alweer aan de 21:9?
Mijn 'oude' flatscreen is nog lang niet aan vervanging toe.
Tim @ 28-09-2009 11:41 uur