Philips' immersive campagne moedigt het kopen van refurbished producten aan
Philips wil verspilling verminderen met hun "Better than New" initiatief, dat het kopen van refurbished producten aanmoedigt. De actie lanceerde op Earth Day en zet het belang van hergebruik en duurzame consumptie centraal.
Een 20-seconden durende film, gecreëerd door LePub Amsterdam en uitgevoerd door Ambassadors Amsterdam, laat zien hoe miljoenen cadeaus - vaak nog in goede staat - jaarlijks op de vuilnisbelt belanden. Een AR-activatie in Berlijn, waarbij voetgangers een virtuele berg weggegooide cadeaus konden door een QR-code te scannen, was ook onderdeel van de campagne.
De refurbished producten van Philps ondergaan strenge controles en worden grondig schoongemaakt en waar nodig voorzien van nieuwe onderdelen. Zo voldoen deze producten aan de hoge standaarden van Philips en verbruiken ze minder grondstoffen, wat de milieubelasting vermindert.
In 2023 hergebruikte het Philips Health refurbish-programma 6,7 ton aan materialen, en kregen meer dan 13.000 producten een tweede leven.
Bekijk de campagnefilm hier: