Philips van start langlopende duurzaamheidscampagne: ‘Oog voor mens en planeet’

11-01-2024 (12:34) - Campagnes

Als onze planeet niet gezond is, kan de mens dat dan wel zijn? Deze vraag staat centraal in de nieuwe wereldwijde campagne van Philips. 

De milieu-impact van de gezondheidszorg op onze planeet is groot. Philips wil zijn verantwoordelijkheid nemen voor gezondheid en welzijn van mens en planeet: als we patiënten op de best mogelijke manier willen blijven verzorgen, moeten we met dezelfde aandacht en urgentie voor onze planeet zorgen, nu en op de lange termijn. Het bedrijf is sinds 2020 CO2-neutraal in zijn activiteiten en heeft ambitieuze doelen gesteld voor 2025 om de klimaatverandering verder te beperken.

Best mogelijke oplossingen

Lian Vergeer-Langens, Head of Global Brand bij Philips: "De langlopende, wereldwijde duurzaamheidscampagne ‘Oog voor mens en planeet’ benadrukt het sterke verband tussen menselijke gezondheid en duurzaamheid. Philips onderneemt actie om de beste kwaliteit gezondheidszorg te leveren en tegelijkertijd de impact op het milieu te verminderen. Dit betekent het creëren van de best mogelijke oplossingen om zorgverleners te helpen zorg te dragen voor patiënten en de planeet via een unieke combinatie van innovatie, design en duurzaamheid."

De campagne

De introductiefilm van de campagne toont mensen die ooit patiënt waren en geholpen werden door oplossingen van Philips. Om de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden, werkte Philips samen met lokale fotografen in elf landen om de voormalige patiënten vast te leggen. Philips droeg bij aan hun herstel via een breed scala aan middelen en oplossingen, waardoor ze konden terugkeren naar de plekken in de natuur die betekenisvol voor hen zijn. Dezelfde plekken waar ze naar verlangden toen ze nog patiënt waren. De introductiefilm is één element van de geïntegreerde, 360-graden campagne die wereldwijd wordt geactiveerd in een fysiek en digitaal ecosysteem.

De wereldwijde campagne is ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko en de Omnicom PR Group.