Pickle Factory ook aan de slag voor Hoegaarden
06-07-2012 (08:36) - Campagnes
Pickle Factory, sinds 2011 het bureau van AB-InBev merk Hertog Jan, is nu ook aan de slag voor een ander bekend merk van de bierbrouwer: Hoegaarden. Pickle Factory heeft een activatie rond de alcoholvrije variant van Hoegaarden ontwikkeld. Het gaat om de ‘Hoegaarden 0.0% Smaaktour’ die deze zomer door Nederland zal gaan.
De Hoegaarden 0.0% Smaaktour laat Nederland kennismaken met de smaak en het speciale serveerritueel dat Hoegaarden 0.0% bijzonder maakt. Dit ritueel, de ‘Perfect Serve’ genaamd, wordt tijdens de tour gedemonstreerd door de Belgische culinair specialist Kevin Strubbe. De Smaaktour bestaat uit een speciale bus die verschillende plekken in het land aandoet en ter plaatse mensen uitnodigt om op het Smaaktourterras in alle rust te genieten van een door Kevin Strubbe geserveerde Hoegaarden 0.0% met bijpassend culinair hapje. De campagne bestaat verder uit sampling in supermarkten en een activatie op Facebook.
Pickle Factory ontwikkelde deze campagne in samenwerking met zusterbureau the people’s valley, AlleZ PR & Communicatie en eventbureau Happy Company.
Opdrachtgever: AB-InBev
Bureau: Pickle Factory
Creatie: Astara Bakker, Andrea Jansen, Charlotte Walscheid van Dijk, Sytse Kooistra, Krijn Smits (CD)
Account: Daan Goote, Hemke Strijers
Realisatie online: the people’s valley
PR: AlleZ PR & Communicatie
AV productie: FilmGasten
Sampling/street activatie: Happy Company
Klant: Mieke Remans, Karen Dejongh, Rene Bergmans

