Plantaardig bacon bedrijf La Vie lanceert campagne gericht op stamppot

24-10-2023 (16:16) - Campagnes

Het plantaardige bacon merk La Vie wilt dit najaar het gure weer verzachten met een campagne in Nederland en België.

Het Franse foodmerk introduceert een reeks initiatieven om hun plantaardige spekjes onder de aandacht te brengen en zo o.a. in de stamppot (‘stoemp’ in België) te krijgen. De campagne sluit aan bij La Vie’s doel om de transitie van dierlijk naar plantaardig vlees te versnellen.

In de stampot

Met deze nieuwe campagne wil challenger brand La Vie mensen stimuleren om dit najaar varkens uit hun stamppot te laten. De plantaardige spekjes zijn een betere keuze voor mens, dier en planeet. Hiervoor zijn in samenwerking met creative branding agency VENGEAN een drietal OOH’s ontwikkeld, die in verscheidene steden te bewonderen zijn. Op de uitingen wordt benadrukt dat de plantaardige bacon van La Vie de komende tijd in de bonus is bij Albert Heijn.  Daarnaast biedt La Vie consumenten de kans om vanaf deze week zelf de smaak van hun plantaardige spekjes in de stamppot te proeven bij Albert Heijn. VENGEAN ontwikkelde voor deze campagne naast OOH’s ook POS-activatie en een Social campagne.