PLUS steunt Stichting Thuisgekookt in awareness en activatie campagne

12-10-2023 (11:42) - Campagnes

PLUS vindt het als lokaal betrokken supermarkt belangrijk dat iedereen goed kan eten. Maar soms is dat lastig. Bijvoorbeeld door leeftijd, gezondheid of een handicap. Daarom steunt PLUS Stichting Thuisgekookt.

Stichting Thuisgekookt verbindt thuiskoks aan buurtgenoten die niet altijd voor zichzelf kunnen koken. Energize ontwikkelde in samenwerking met DPG Media een awareness en activatie campagne. Stichting Thuisgekookt brengt mensen die niet in staat zijn om zelf te koken in contact met een buurtgenoot die met liefde een extra portie voor ze kookt. Met deze campagne creëren ze niet alleen zichtbaarheid voor het initiatief, maar maken ze het tegelijkertijd makkelijker om je aan te melden, omdat je weet dat je als maaltijdontvanger ook veel voor de thuiskoks betekent.

Buurtproeverijen

Naast financiële steun, gebruikt PLUS haar winkel en mediakanalen om de bekendheid van het initiatief te vergroten. En om buurtbewoners aan te sporen hulp aan te bieden als thuiskok of het laagdrempeliger te maken om hulp te vragen als maaltijdontvanger. Samen met Stichting Thuisgekookt zorgt PLUS ervoor dat iedereen in de buurt kan genieten van een verse, warme maaltijd en sociaal contact. Om het initiatief op locatie onder de aandacht te brengen, introduceert PLUS buurtproeverijen in de winkels die gevestigd zijn in de focusgemeenten van Stichting Thuisgekookt. Ook in de andere supermarkten wordt de stichting onder de aandacht gebracht. Dankzij speciale receptenkaartjes kunnen boodschappers door heel het land thuis genieten van de favoriete gerechten van thuiskoks.