Porsche introduceert de Droomruil: de nieuwe, elektrische Macan is te ruil voor een bijzonder object

Porsche introduceert de Droomruil: de nieuwe, elektrische Macan is te ruil voor een bijzonder object

18-09-2024 (09:01) - Campagnes

Porsche lanceert vandaag haar nieuwe campagne waarin de nieuwe, volledig elektrische Porsche Macan centraal staat. In de campagne - ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam - wordt heel Nederland uitgedaagd om een bijzonder object te ruilen tegen de nieuwe Porsche Macan.

Vanaf vandaag tot en met 20 oktober kan iedereen hun meest bijzondere bezit aanmelden via droomruil.porsche.nl. Of het nu een zeldzaam stripboek, een vintage horloge met een fascinerende geschiedenis, een gesigneerd voetbalshirt of een ander bijzonder item is. Met behulp van de experts van Catawiki geselecteerd wordt uiteindelijk bepaald wie er mag ruilen.

Opbrengst naar een erkend goed doel

De ingezonden objecten worden beoordeeld door in-house experts van Catawiki. De inzendingen worden beoordeeld op basis van hun verhaal, zeldzaamheid, staat en financiële waarde. Na een grondige evaluatie, wordt bepaald welk item het meest bijzonder is en geruild wordt voor de Porsche Macan. Het geruilde object zal vervolgens op Catawiki worden geveild, waarbij de opbrengst geschonken wordt aan een door de inzender geselecteerd, erkend goed doel.

Leendert-Jan de Ronde, senior creative bij Dentsu: “Er worden wereldwijd steeds meer bijzondere objecten verzameld. Ook deze Porsche Macan is een bijzonder object, zoals Porsche ze al meer dan 75 jaar maakt. Maar er is wel een groot verschil met ander bezit: de Porsche Macan geeft je een ervaring, kippenvel. Dat is compleet anders dan andere spullen, die uiteindelijk vaak stof staan te vangen. Met dat contrast spelen we in de campagne.”

Ruurd Neurink, Manager Marketing & Communication bij Porsche Nederland: “De introductie van de nieuwe elektrische Porsche Macan is een belangrijk moment voor Porsche. Een volledig elektrische aandrijflijn gecombineerd met de kenmerkende sportwagen prestaties en een tijdloos design. Dat vraagt om een opvallende campagne waarbij we heel Nederland uitdagen om mee te doen met de Droomruil. Afstand doen van een geliefd object vereist natuurlijk durf, maar we zijn ervan overtuigd dat de nieuwe Porsche Macan het waard is om tegen te ruilen.”

Credits

Porsche Nederland: Ruurd Neurink, Anne Pellekoorn, Gisèle van Middelaar, Tom Wouda en Priscilla van Korlaar.
Partner: Catawiki
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Account: Dirk Jan de Krom, Eveline Rooders
Strategie: Britt Boss
Creatieven: Luuk Simonse, Leendert-Jan de Ronde
Creatieve directie: Jasper Janssen
Productie: Marc Elbers, Bobby Innes
Design: Tomas Freriksen, Noortje Hulshof, Lorenzo Pellizzato
Animatie: Boris Peshev
Sound: Soundcircus
UI/UX development: 51North
Media: GroupM/EssenceMediaCom
PR: Ovide Agency