PostNL en Twenty Two zetten bezorgers in het zonnetje

PostNL en Twenty Two zetten bezorgers in het zonnetje

04-11-2025 (11:00) - Campagnes

Jezelf zijn in je werk. Hoe ziet dat eruit? Die gedachte staat centraal in de nieuwe campagne ‘Portretten van Jezelf’ van PostNL. De wervingscampagne, bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken, werd ontwikkeld door employer marketingbureau Twenty Two.

Fotocredit: DSPH

In de campagne, die gericht is op studenten, parttimers, gepensioneerden en kostwinners, staan de baanvoordelen van PostNL in de spotlight. Buiten zijn, fit blijven, sociaal contact met je buurt, je baan makkelijk combineren met het ouderschap; voor iedere doelgroep brengt het werk iets anders moois'', vertelt Mark Schoones van Twenty Two. "Dat laten we zien met kleine, herkenbare verhalen."

Deze nieuwe verhalen is een vervolg op de eerdere jobbrandingcampagne van PostNL 'Blijf jezelf, word bezorger.' Maartje de Ruig van PostNL: "We werven gedurende het hele jaar nieuwe post- en pakketbezorgers. Met deze nieuwe verhalen geven we onze wervingscampagne extra diepgang. We maken zichtbaar wat het écht betekent om jezelf te kunnen blijven in je werk."

Geen blikjes cola, maar banen

De bezorgers van PostNL zelf zijn het middelpunt van de campagne. Tijdens twee draaidagen zijn vijf video’s, ruim twintig social formats en een nieuwe serie medewerkersfoto’s geproduceerd. Schoones: ''Het was handig om een paar echte bezorgers te betrekken; zo konden we de scripts toetsen op realisme. In werkgeversmarketing verkoop je geen blikjes cola maar banen."

"Een baan biedt doorgaans verschillende doelgroepen, verschillende voordelen. Daarom hebben we zoveel mogelijk contentvormen in twee productiedagen gestopt. Video ads, social formats, fotografie. Alles zat erbij. (...) Als bureau vinden wij het onze plicht om zoveel mogelijk waarde uit zo’n productieproces te halen en klanten een duurzaam verhaal te geven", aldus Schoones.

Bekijk één van de werkgeversverhalen hier:



Credits

Opdrachtgevers: Maartje de Ruig, Jeroen Dotinga en Milan Polstra
Account: Nathan Kroes
Strategie & Concept: Mark Schoones
Mediastrategie: Milan Polstra, Max Kapteijns, Ali Uzun en Addurance
Regie: Björn Zwagerman
DoP: Mathijs Los
Gaffer: Roel Ypma
Best boy: Chris Uiterwijk
Productie: Marit Bruikman, Céline Smelt en Balou Crezee
Videoproductie: COOL Creative
Fotografie: DSPH